Avatar billede haute Nybegynder
09. juni 2006 - 16:34 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

BIOS er ikke installeret?

Hej

Efter at have haft nogle problemer med virus og lidt af hvert, hvor jeg blandt andet fik af vide, at jeg skulle sætte BIOS til default, kommer der en besked op når jeg genstarter computeren om, at BIOS ikke er installeret. Ja, jeg ved ikke lige, hvorfor. Computeren virker egentlig fint nok, ser det ud til. Jeg sidder i hvert fald og skriver på den nu, men det ville selvfølgelig være rart at få løst problemet.

På forhånd tak

Mvh
Steffen
Avatar billede haute Nybegynder
09. juni 2006 - 17:14 #1
Der står i øvrigt "No driver attached to the FastTrek controller". Lidt efter går den videre til et nyt skærmbillede, hvor der står noget i stil med "No devices detected"
Avatar billede tafkab Nybegynder
09. juni 2006 - 17:18 #2
Har du en ekstra controller i din pc eller er det hele indbygget?
Prøv lige at se denne http://miataru.computing.net/windowsxp/wwwboard/forum/61429.html om det er det samme for dig
Avatar billede haute Nybegynder
09. juni 2006 - 17:31 #3
Hmm, jeg prøvede at ændre boot, og det hjalp ikke. Som sagt: alt virker, der er bare den lille irriterende opstartsmeddelelse i starten.
Avatar billede hottadpole Nybegynder
10. juni 2006 - 13:38 #4
Fast Track controlleren er en Promise Raid controller. Enten løs eller indbygget i bundkortet. Hvis den er løs bliver du nødt til at leve med beskeden. Hvis den er integreret i bundkortet kan den sættes ud af funktion i BIOS. Sandsynligvis uner "integrated peripherals" eller lignende. Beskeden går kortfattet ud på, at der ikke skal bootes på enheden, så derfor bliver enhedens BIOS ikke aktiveret. Fejlen med "not detected" er bare en besked om, at der ikke er sat drev til controlleren
Avatar billede haute Nybegynder
10. juni 2006 - 16:04 #5
Hmm, det eneste jeg kan finde ang.  RAID inde i BIOSen er "Operation mode: RAID mode". Skal jeg ændre det? Jeg kan ikke finde "Integrated peripherals, eller også har jeg ikke været alle steder, selvom jeg nu har ledt godt.
Avatar billede hottadpole Nybegynder
10. juni 2006 - 17:37 #6
Har du forøgt at ændre raid mode til ide mode? Eller til disabled? Find punktet i BIOS og tryk enter for at se tilgængelige muligheder.
Avatar billede haute Nybegynder
03. juli 2007 - 00:08 #7
Luk