Avatar billede autohh Nybegynder
17. juni 2006 - 20:03 Der er 17 kommentarer og
2 løsninger

Key logger?

Kan man ikke få en key logger til sin computer så man kan holde øje med hvad folk skriver på ens computer, (ikke noget ulovligt bare så hvis man ved hvordan kan gå ind på samme computer som det er på og finde det der er skrevet)

Har nemlig en kæreste som ikke vil vise hvad hun skriver med andre om . derfor vil jeg gerne være sikker på hun ikke er mig utro ?

nogen der kan hjælpe
Avatar billede off-line Nybegynder
17. juni 2006 - 20:21 #1
Jo det kan man sagtens, og hvis man har en tarvelig karakter, kan man spionere mod
sin kæreste, ægtefælle, eller børn mm. Men det er bare så usselt.
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
17. juni 2006 - 20:30 #2
Hvis hun skrev ordinære breve til de samme mennesker skulle du heller ikke have lov at kigge hende over skulderen,vel.
Vil give Gotfred medhold i hans betragtninger, hold dig fra det, eller skift hende ud.
Avatar billede autohh Nybegynder
17. juni 2006 - 20:32 #3
Fordi hun har gjordt det før og har givet hende en ekstra chance..

i kender jo ikke hende . men kan man så fortæl venligt hvor henne.

dette er ikke et debat om hvor meget jeg vil udspionere hende mere bare være sikker på om det er den rigtige jeg har valgt..
Avatar billede ini Nybegynder
17. juni 2006 - 21:23 #4
Har fundet et freeware keylogger program engang.. kan prøve at finde et link..
Avatar billede ini Nybegynder
17. juni 2006 - 21:33 #5
http://www.tucows.com/preview/411512

Actual keylogger.. freeware! prøvede det engang, for sjov.. mener jeg brugte det, og det virkede vist fint nok.
Avatar billede chrolle Nybegynder
17. juni 2006 - 21:52 #6
her er også er program til det... du kan jo sende logfilen, hvis du skulle være i trivl om hvad hun skriver...;)

http://www.kmint21.com/download.html
Avatar billede ini Nybegynder
17. juni 2006 - 22:01 #7
hehe =)
Avatar billede leif Seniormester
18. juni 2006 - 00:48 #8
Nu har vi Brevhemmelig i Danmark så derfor er på grænsen til det ulovlige at kigge hende over skulderen uden at gøre hende udtrykkeligt opmærksom på det. (Sådan er min fortolkning af den danske lovgivning på området)
Avatar billede ini Nybegynder
18. juni 2006 - 18:52 #9
lolzer... Også ulovligt, hvis et brev ligger fremme.. åbnet.. og man så læser det ?

Hvis det er hans computer er det vel det samme ?!?!
Avatar billede leif Seniormester
18. juni 2006 - 19:02 #10
Jeg synes bare at snage som han vil med en Keylogger og derved faktisk også få hendes password er fuldstændig ude i hampen og overskrider direkte min grænse. Havde jeg været hende og fundet ud af det, havde jeg dumpet ham på stedet. Det kunne jo også være hun snakkede med folk om sager han ikke skal blande sig i, fx. hvis hun også tjecker og skriver arbejdsemail fra maskinen.

Og hvis han er så nervøs så hvorfor ikke dumpe hende, jeg mener ikke at det gavner et forhold at spionere på modparten. Det er det samme som at sige jeg stoler ikke på dig.
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
18. juni 2006 - 19:09 #11
Helt ening med Leif også i hans synspunkter, det er under lavmålet at udspionere folk på den måde, håber der kommer noget exakt lovgivning på det område snarest.
Avatar billede leif Seniormester
18. juni 2006 - 19:30 #12
Jeg har lige haft fat i en jurist som siger at det umiddelbart allerede idag er strafbart at bruge Keylogger uden at gøre udtrykkeligt opmærksom på at det sker.

Men tilgengæld snakker han om at den mulighed man har uden at overtræde lovgivningen vil være at fx. hyre en Privatdetektiv til at skygge hende og på den måde finde ud om hun har sidespring.
Avatar billede chrolle Nybegynder
19. juni 2006 - 10:43 #13
så kan han jo bare hyre en til at installere det på sin computer også få ham til at sende logfilen eller er det bare endnu mere ulovligt???
Avatar billede leif Seniormester
19. juni 2006 - 10:54 #14
Det er ligeså ulovligt
Avatar billede 7degreez Praktikant
25. juni 2006 - 00:40 #15
Avatar billede xtr0 Nybegynder
25. juni 2006 - 00:55 #16
Bare skriv noget teknisk på wallpaperet. Egentlig har jeg været ude i noget lignende, jeg fetchede dog bare hendes msn-log, læste den igennem (med en kontakt), konkluderede at hun flexede pussy over MSN, og slog op.

Forstår dig 100%, og ville ikke gøre noget lignende hvis ikke jeg havde mistanke eller hvis der ikke var noget galt og hun skulle nok have fået en kæmpe undskyldning hvis jeg var galt på den.
Avatar billede off-line Nybegynder
25. juni 2006 - 11:34 #17
Link fra 7degreez: "family-friendly keylogger" Åh hvad de kære sjæle dog vil gøre
for deres familie. Man bliver næstenhelt rørt.
Avatar billede bubbaa Nybegynder
25. juni 2006 - 11:56 #18
Det kan vel ikke være ulovligt at have på sin egen computer.
I princippet kan det bortforklares med at man ville vide om andre brugte ens computer.

Hvis man tror det kun er en selv der bruger den, er det lovligt at logge sig selv :)

Men stadigvæk usselt at logge andre.
Avatar billede leif Seniormester
25. juni 2006 - 12:46 #19
bubbaa -> Det er ikke ulovligt at logge sig selv, men husk at med en Key logger for du jo alle tast, dvs. også passwords. Hvis det er fordi du vil vide om andre bruger maskinen kan du faktisk i standard Windows se hvornår en maskine har været startet.