Avatar billede mazey Praktikant
18. juni 2006 - 01:41 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Den nemmeste måde at disable internet explorer

Hejsa...

Jeg har en maskine som jeg gerne vil have deaktiveret Internet explorer på, så man ikke kan komme på nettet den vej fra.

Umiddelbart ville jeg selv synes at det nemmeste ville være at gå under internetindstillinger og under forbindelser vælge at den skal bruge en proxy server og så bare skrive noget der.
Det giver dog umiddelbart et problem da man så ikke kan bruge messenger...

Så hvordan kan jeg få deaktiveret det sådan at man ikke kan surfe på nettet via Internet Explorer, men stadig kan benytte sig af tjenester som MSN messenger?
Avatar billede netmaster Praktikant
18. juni 2006 - 02:47 #1
Er det meningen at du vil surfe via anden browser?
Avatar billede mazey Praktikant
18. juni 2006 - 02:52 #2
Nej, jeg vil overhovedet ikke surfe på den... Vil bare have deaktiveret muligheden for at komme på nettet via Internet Explorer.... men hvor det stadig skal være muligt at benytte andre tjenester, som f.eks. messenger
Avatar billede schwarz84 Nybegynder
18. juni 2006 - 09:12 #3
Er der en firewall på computeren? Så kan du fange den der.
Avatar billede netmaster Praktikant
18. juni 2006 - 14:29 #4
Ja er det ikke bare at lukke for port 80?
Avatar billede mazey Praktikant
18. juni 2006 - 21:19 #5
Der er så vidt jeg ved ingen firewall på.... (med mindre man kan benytte sig af Windows XP's egen?)
Der er kun McAfee antivirus på...
Avatar billede mazey Praktikant
04. november 2006 - 15:39 #6
Jeg benyttede mig af Microsofts egne sikkerhedsindstillinger, til at disable det hele.