Avatar billede nephilim Nybegynder
23. juni 2006 - 12:21 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Adgang til clipboard

Jeg har to excel dokumenter, hvor jeg skal søge efter indholdet af en celle i dok1 i dok2.
I stedet for at copy cellen, trykke ctrl+b, vælge projekmappe og paste i søge feltet, ville jeg gerne kunne, copy celle, skifte dokument, og køre en macro som finder næste occurance af indholdet af clipboardet.
De forskellige kodestykker jeg har fundet på nettet har jeg ikke kunne få til at virke, nogle som har denne makro til at ligge?
Avatar billede kmjk Nybegynder
22. august 2006 - 14:12 #1
Prøv nedenstående
    Dim FindMig As Variant
    ActiveCell.Select
    FindMig = ActiveCell.Value
    Windows("dok2.xls").Activate
    Cells.Find(What:=FindMig, After:=ActiveCell, LookIn:=xlFormulas, LookAt _
        :=xlPart, SearchOrder:=xlByRows, SearchDirection:=xlNext, MatchCase:= _
        False).Activate
Avatar billede nephilim Nybegynder
30. oktober 2007 - 08:44 #2
hov den kom jeg da vist væk fra igen, men jeg testede lige og det virker. Kan dog ikke lige finde hvor jeg kan give point, tror siden er lavet om siden jeg har lavet spgsmål sidst.
Avatar billede nephilim Nybegynder
30. oktober 2007 - 08:45 #3
eller nu kan jeg se at det kun var en kommentar, kan du ikke smide et svar for point?
Avatar billede kmjk Nybegynder
30. oktober 2007 - 09:52 #4
svar