Avatar billede limi Nybegynder
24. juni 2006 - 23:45 Der er 7 kommentarer

2K kryptering

hey

hvilket program er godt at bruge til at krypter sin HDD med skal også kunne krypter filer og mapper ville godt op på 2K kryptering
Avatar billede mortendahl2003 Nybegynder
25. juni 2006 - 15:59 #1
http://www.truecrypt.org.. Men hvad mener du med "2K kryptering"?
Avatar billede limi Nybegynder
25. juni 2006 - 21:08 #2
2048 bit kryptering
Avatar billede mortendahl2003 Nybegynder
25. juni 2006 - 21:22 #3
Saa lange noeglelaengder giver typisk kun mening hvis der er tage om public-key kryptering. Ved secret-key kryptering snakker man typisk om 128-256 bit noegler, hvilket TrueCrypt ogsaa benytter. Saa medmindre du bevidst er ude efter public-key kryptering vil jeg stadig foreslaa at du giver TrueCrypt en chance..
Avatar billede limi Nybegynder
25. juni 2006 - 23:15 #4
kender ikke så maget til alle de algoritmer og hvad er best til hvad
http://www.securstar.com/ de skriver de kan nå militær kryptering programmet koster godt nok men det er ok ordenlige programmer koster.
Avatar billede mortendahl2003 Nybegynder
25. juni 2006 - 23:57 #5
Jeg er ikke enig i at ordentlige programmer noedvendigvis koster ;-). Jeg holder stadig paa TrueCrypt.
Avatar billede off-line Nybegynder
06. juli 2006 - 22:02 #6
Prøv at se på "Steganos Security Suite" her får du virkelig muligheder.
http://www.steganos.com/?product=sss2006&language=en&layout=web2005
Avatar billede mwahl Praktikant
22. august 2006 - 06:45 #7
TrueCrypt tilbyder brug af AES krypteringsalgoritme.
Denne kaldes ofte for militær standard, og det er efter sigende den som de amerikanske militær bruger (har dog personligt mine tvivl omkring den sidste påstand).

Jeg bruger også TrueCrypt efter at have undersøgt en del muligheder, og jeg kan også varmt anbefale det.