Avatar billede lynx-dlk Nybegynder
25. juni 2006 - 02:44 Der er 18 kommentarer

Fotovogn ved vejarbejde.

Goddag.

Sagen er den at politiet har taget mig i en fartkontrol på en motorvej med 3 baner, hvilket jeg og mine 3 medpassagerer udemærket opdagede da vi passerede den. Fotovognen holdt bag en anden varevogn med en blinkende pil på. det er undrede os var, at den ikke holdt ved vejarbejde eller andet som de plejer.

Det hele holdt i 3. vejbane, altså overhalingsbanen, og pilen pegede mod højre.

Jeg var klar over at jeg kørte en smule for stærkt, derfor var der ikke rigtigt noget at protestere imod.

Da vi kørte forbi, var kl. 20.47, hvilket er korrekt, da vi var på vej i biografen. Da vi kørte tilbage efter forestillingen, syntes vi det var meget mærkeligt at der ikke mere var noget som helst der hvor fotovognen stod, men selvfølgelig, folk får vel hurtigt advaret andre om det, og det er vel ikke effektiv i længere tid.

Nu har jeg så fået en skrivelse fra politiet, de har jo taget et foto af mig, hvilket jeg godt vidste, og de har taget mig i at køre 116 km/t inkl. deres 3% fratrukket, hvilket jeg også var klar over den pågældene aften, så stadig ingenting at sige til det, da jeg udemærket godt var klar over det.

Men så er det som om det begynder at tage en uretfærdig drejning, for så skriver de at jeg kun måtte køre 70 Km/t i stedet for de normale 110 Km/t på motorvejen, grunden hertil skulle så være vejarbejde. Hvilket betyder, at de tager mit kørekort fra mig.

Og der begynder jeg at blive lidt sur, for hverken mig eller mine 3 passagerer så skilte, kun en fotovogn bagved en blinkende pil. Og der var absolut ingen skiltning fra motorvejstilkørslen ved Burgerking i fredericia og til fotovognen, som kunne have gjort os opmærksom på vejarbejde og hastighedsbegrænsning til 70 Km/t.

Og vi mener stadig at hvis der skulle have været vejarbejde, så skulle det heller ikke være pillet ned mellem 20.47 og midnat på en tirsdag aften.

Se jeg er 100% sikker på at der ingen vejarbejde var, alle 3 baner fra frie, der stod intet i vejkanterne, og der var ingen skilte, og lige så sikre er mine 3 medpassagere

Kan i Venligst hjælpe mig`?

Jeg har virkelig lyst til at gå i retten med denne her, men har ikke rigtigt råd til det, men jeg føler bare at de gør hvad de vil, og slipper godt fra det.
Jeg er klar over jeg kørte for stærkt, og vil aldrig nægte at betale de 500 kr, det ville koste mig at køre de 6 km for stærkt, men at betale 2000 for det, og et nyt kørekort, det er ikke fair, når der ingen vejarbejde var.

Hvordan fanden kan jeg bevise at der ingen vejarbejde var, udover at mine 3 passagerer vil vidne.

Kan jeg få at vide om der var vejarbejde et sted, og fremstille det som bevis, vhem skal jeg snakke med.... og hvordan skal jeg forholde mig.. jeg er lidt lost her... håber nogen kan hjælpe mig.

Med Venlig Hilsen Daniel
Avatar billede Slettet bruger
25. juni 2006 - 07:53 #1
Vejdirektoratet kan givet fortælle dig om der var registreret vejarbejde på den givne dato og tidspunkt.
Avatar billede mobius6 Juniormester
25. juni 2006 - 12:59 #2
Avatar billede martin_moth Mester
25. juni 2006 - 13:31 #3
Ja, det behøver du ikke gå i retten for...

Start med at spørge vejmyndigheden, om der VAR vejarbejde. Hvis ja, find da frem til dem der har med arbejdet at gøre, og spørg, om skiltene med hastighedsdæmpning var oppe på det givne tidspunkt.
Avatar billede martin_moth Mester
25. juni 2006 - 13:36 #4
"Fotovognen holdt bag en anden varevogn med en blinkende pil på."
&
"... alle 3 baner fra frie, der stod intet i vejkanterne.."

Holdt de i nødsporet?
Avatar billede lynx-dlk Nybegynder
25. juni 2006 - 14:25 #5
Fotovognen holdt i nr. 2 overhalingsbane....

citatet hvor jeg skriver at alle baner var frie og intet var i vejkanterne, det var da vi kørte hjem hvor alt var væk... altså, ingen vejarbejde
Avatar billede martin_moth Mester
25. juni 2006 - 16:03 #6
Du må sagtens kunen få afklaret sagerne inden du evt. behøver at gå i retten.

Kontakt fx. www.vd.dk og forhør dig om arbejdet på motorvejen (eller kommunens tekniske forvaltning, eller hvem der har noget med sådan noget at gøre), og hør om arbejdet (hvornår det var, og hvor der var skiltet.

Det er da ret "spændende", så sig lige hvad du får ud af VD eller hvem der ved om arbejdet
Avatar billede c-holst Novice
25. juni 2006 - 21:33 #7
kunne forstille mig, at de har som har lavet et eller andet har arbejdet sent og har pakket sammen og kørt hjem  mellemtiden.

her er mine tanker om denne sag, og ikke en kritik af dig.

Der er idag mange forskellige installationer langs vore veje, både tekninske som fysiske. har der været en mindre hændelse skal de jo tjekkes op.

uanset om der skal samles bar det mindste op, er det jo et livsfarligt job, hvor jeg har den fulde forståelse for, at der er store lysene skilte med pille bag en enkelt varevogn, uanset hvilket ærinde disse måtte have. De holder næppe kaffepause i yderbanen

Kører dagligt/ofte på de fynske af slagsen, og ved, at folk ingen respekt har for vejarbjedere(det kan jeg tydelig høre du har).
Jeg ved også, at kører man ofte den samme strækning, kan man blive i tvilv om hvad man lige så af skilte og så videre

er der ikke skiltet, vil der jo være masser der som dig er blevet Filmet, i så fald burde dette være en sag for dig.
Det kan som jeg læser det i "Motor" fra Fdm sagtens lade sig gøre at overbevise politiet om at de har lavet en fodfejl,

Skriv dog til dem, og prøv evt at få andre ofre med i "sagen"

tror næppe politiet kører ud og lave den slags fælder som jeg mener du antyder

håber ikke jeg træder nogen over tæerne
Avatar billede skovge Novice
26. juni 2006 - 08:00 #8
>>"Jeg har virkelig lyst til at gå i retten med denne her, men har ikke rigtigt råd til det..."

Det koster dig ingenting at gå i retten - du undlader ganske simpelt at betale bøden, så får du en rykker som du heller ikke betaler og så bliver du til sidst indkalt til at møde for retten, hvor du får mulighed for at forklare din side af sagen for en dommer og en repræsentant for politiet - oftest er de implicerede betjente slet ikke til stede ved dette første retsmøde. Hvis du kan overbevise dommeren med dine argumenter slipper du typisk med en advarsel - hvis du ikke kan, så er det værste der kan ske at du skal betale den oprindelige bøde - du får altså ikke nogen ekstra udgifter ud af det.
Avatar billede martin_moth Mester
26. juni 2006 - 09:15 #9
... men det ville da være spild af tid. Få fat i dem der ved noget om vejvæsenet, få klarhed over sagen - og var der virkeligt ikke vejarbejde, eller var det virkeligt ikke afmærket med hastighedsnedsættelse, henvender du dig til politiet og fortæller dem det.

Og nu er det jo hverdag, og alle er til at træffe, så fat telefonen og få opklaret mysteriet :o)
Avatar billede NanoQ Nybegynder
26. juni 2006 - 10:16 #10
Hvis ikke du allerede er medlem, kan jeg kun anbefale dig at tegne medlemskab af FDM. Deres jurister er kompetente, og står gratis til rådighed. De kan ligeledes fortælle dig, hvordan du skal forholde dig.
Avatar billede martin_moth Mester
26. juni 2006 - 12:44 #11
Her lidt om noget lignende www.vejdirektoratet.dk/dokument.asp?page=document&objno=88273

Smid lige en kommentar om hvordan det har udartet sig, når du får tid, lynx-dlk
Avatar billede xtr0 Nybegynder
27. juni 2006 - 06:13 #12
Jeg er med på en lytter :)
Avatar billede henrikhv Nybegynder
27. juni 2006 - 10:53 #13
Hej Daniel,
Jeg står i samme situation som dig, på samme strækning og sikkert på samme dato. Jeg så heller ingen skiltning.
Vil du venligst kontakte mig. Telefon 40 17 24 36.
Måske kan vi hjælpe hinanden?

Med venlig hilsen
Henrik
Avatar billede martin_moth Mester
27. juni 2006 - 14:35 #14
Det er hverdag - jeg kan ikke forstå hvorfor henrikhv eller lynx-dlk (Daniel) ikke ringer og får sagen opklaret 5 min senere

(ps: det KAN jo være at lynx-dlk allerede har gjort det, og ikke fået fulgt op heringe og stillet vores allesammens nysgerrighed)
Avatar billede martin_moth Mester
01. juli 2006 - 23:49 #15
nyt i sagen?
Avatar billede henrikhv Nybegynder
04. juli 2006 - 16:06 #16
Hej Martin,
Jeg har desværre ikke hørt fra Daniel.
Ellers har jeg netop meldt ind i FDM med henblik på juridsk assistance..

Iflg. DR /DK 4 - kanal 94 - 31. maj 2006
Vejarbejde ved Taulov - 30.05 aften
På to timer blev 629 bilister blitzet, heraf fik 170 klip i kørekortet og yderligere 66 fik en betinget frakendelse af kørekortet.

Jeg synes, at det vidner om at skiltningen har været mangelfuld.
Specielt når man tage i betragtning at det var aften med begrænset trafik.
Og det vil jeg ha' klarhed over inden jeg accepterer.
Avatar billede c-holst Novice
13. februar 2007 - 21:01 #17
Da det er længe siden der har været liv i denne tråd, vil det være rart med respons fra spørgerens side.
er problemet løst, eller er der stadig problemer, så sig til, så tager vi den der fra.
Avatar billede lynx-dlk Nybegynder
10. juli 2007 - 04:14 #18
Beklager meget den lange ventetid.

Faktisk har HenrikHV henvendt sig til mig.

jeg giver point til Kryptos da han var den første der svarede, og jeg fik svar fra dem :) så mangler jeg bare at han vil komme med et svar så han kan få point :)