Avatar billede skarven Nybegynder
03. juli 2006 - 20:27 Der er 5 kommentarer

Opstart af nysamlet pc

har et lille spørgsmål i forbindelse med opstart af pc, den vil ikke køre en POST, skærmen starter ikke cdrom og a drevet står bare og tikker, hvad kan problemet være, er der en der har haft sådan et problem?
Avatar billede fromsej Praktikant
03. juli 2006 - 20:30 #1
Skil den ad igen, pil bundkortet ud, saml det hele på bordet, læg evt. bundkortet ovenpå den medfølgende kasse.
Det gør fejlsøgningen meget nemmere.
Første bud er at dit grafikkort ikke sidder 100% i soklen, andet er om der er et ekstra strømstik på dit bundkort, som du ikke har tilsluttet.
Avatar billede tafkab Nybegynder
03. juli 2006 - 20:33 #2
Og tjek at kablerne til drevene sidder rigtigt
Avatar billede redhack Nybegynder
04. juli 2006 - 12:08 #3
Jeg har tit glemt at sætte den lille interne højtaller til bundkortet, og den kommer jo tit med nogle fine bib-koder hvis der er noget galt. Har du sat højtalleren rigtigt til, og kommer den med nogle bib-koder?
Avatar billede mortimor Nybegynder
04. juli 2006 - 16:29 #4
Har prøvet at fjerne ram, da kom den med bib lyd som den skal, det er lige som den bare står stille når den kommer til dvd drevet, har også prøvet at afmontere det, men lige meget hjalp det,vil nu skille det hele ad og kun påsætte de nødvendige dele og se om vi kan finde fejlen :-)
Avatar billede skarven Nybegynder
04. juli 2006 - 17:24 #5
Tror faktisk at det er strømforsyningen der ikke giver tilstrækkelig strøm til skærmkortet, i øverste højre hjørne ved siden af processoren er der et stik der hedder EATX12V der er der 8 pins men kan kun tilslutte 4 pins, jeg har et grafit kort e-GEForce 7600GT (SLI ready)der er der ikke direkte strømkabel til, kan det være årsagen.