Avatar billede dusktrab Nybegynder
04. juli 2006 - 09:42 Der er 1 kommentar og
1 løsning

TV-out på Ati Radeon X700 og gammelt Prosonic tv (svage farver)

Jeg har et Ati Radeon X700 og vil gerne have noget billede på TV-out. Kortet har de tre velkendte udgange, RBG (bruges til min skærm), S-VHS out & DVI som ikke er i brug.
Med kortet har jeg selvfølgelig fået en masse omformere og én af dem er en S-VHS til Composite. Composite er den eneste indgang mit gamle Prosonic tv har.

Det gik fint med at få billede på, men det er farverne det kniber med. De er meget svage og utydelige, men man kan lige skimte at det ikke er sort-hvid.
Først rodede jeg med divers PAL og tv-out indstillinger både i Windows of i Ati Catalyst Control Center, men uden held. Prøvede også amerikanske standarder.
Så hørte jeg om denne smarte ColorFix dims (Varenr. 503-65 på www.sandberg.dk) desværre var min S-VHS til Composite ikke helt standard S-VHS. Det lader nemlig til at der er 2 extra pins i stikket, så jeg fik fat på en standard S-VHS til Composite omformer, men det virker stadig ikke.

Kan det være at mit TV simpelthen er så gammelt at det slet ikke kan lade sig gøre?
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
04. juli 2006 - 11:39 #1
Tror du skal ud at købe nyt tv.;-)

http://www.skarven.dk/tvout/
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
19. juli 2006 - 20:17 #2
?