Avatar billede Dan Hansen Juniormester
04. juli 2006 - 20:25 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Anbefal godt kompakt digital kamera!

Jeg søger et godt digital kamera - et af de kompakte af slagsen.
Prisen omkring 2200-2900 kr.

Det skal med på ferie i Thailand i 6 uger og vi vil jo gerne have nogle gode billeder med hjem!

Lige nu har jeg selv kig på bl.a.:

Canon Ixus 750
Casio Exilim Ex Z850
Nikon Coolpix P4

Hvad synes i om disse eller hvilke vil i ellers anbefale!

Et krav - hurtig reaktionstid fra jeg trykker på aftrækker til billedet er taget!

Tak for jeres hjælp.

Esbweb
Avatar billede simosoft Nybegynder
04. juli 2006 - 20:34 #1
Kan varmt anbefale Canon Powershot A610 da det netop har en hurtig "aftrækkertid",
og så har kanonen også 5 Megapixles...

Til sidst men ikke mindst er det okay billigt, og det er simpelt at bruge...
Avatar billede Dan Hansen Juniormester
04. juli 2006 - 20:36 #2
Tror jeg skrev lidt forkert - mente ikke blot kompakt, men mere over i lommeformat, så som Nikon Coolpix P4!!!!
Avatar billede ffn Nybegynder
04. juli 2006 - 20:38 #3
ixus 50 eller 55 ville jeg anbefale
Avatar billede ffn Nybegynder
04. juli 2006 - 20:43 #4
btw: kan varmt anbefale siden http://www.dpreview.com/ her finder du de bedste reviews overhovedet - virkelig pro reviews

ixus 55: http://www.dpreview.com/reviews/canonsd450/
Avatar billede Dan Hansen Juniormester
04. juli 2006 - 20:49 #5
vi må godt komme lidt længere op i kvalitet end ixus 55 :D
Avatar billede ffn Nybegynder
04. juli 2006 - 20:53 #6
Tja - det opflylder i hvert fald dine behov.

Lille
hurtigt
kompakt
gode billeder
04. juli 2006 - 21:24 #7
Canon Ixus "Famillien" ka' jeg varmt anbefale. Ganske fornuftig mht batterilevetid som tit er et problem...
Avatar billede bamzen Nybegynder
04. juli 2006 - 23:17 #8
hvad mener du med at det godt må længere op i kvalitet end ixus 55.... Kvalitet i et digicam er langt mere end antallet af pixels.

Eksempelvis kan du med et professionelt canon kamera på 4 megapixels, lave en forstørrelse på 2*3 meter, som står flot - når man ser det på normal betragtningsafstand....

Hvis vi ser bort fra betragtningsafstanden kan du uden problemer lave en a3+ med en ixus 55

Ikke for at starte en religionskrig - men canon laver bedre digital kamera - se bare en fodboldkamp i fjernsynet - alle dem der har de lysegrå (også kaldet hvide) objektiver på - er canon. = stooor overvægt
Avatar billede js_delphi Nybegynder
05. juli 2006 - 09:34 #9
Jeg har et Canon Ixus 750, hvilket jeg ikke kan anbefale. Billederne er kønsløse at se på.
Tidligere havde jeg et Sony P10 (5 megapixel) som tog væsentlig bedre billeder mht. farve og skarphed.
Det skal lige siges, at jeg ikke er noget mesterfotograf, så det kan da også være at jeg ikke udnytter mit kamera fuldt ud.
Men som sagt var et Canon Ixus 750 for mig et dårligere valg end f.eks. Sony P10, der ikke er et "lommekamera", og tilmed langsomt.
Avatar billede uffesteenberg Novice
07. juli 2006 - 12:47 #10
Personlig synes jeg optisk zoom er meget vigtig... 4x må være minimum, selv har jeg 12x i mit Panasonic FZ5... det er virkelig fedt at kunne tage nærbilleder af mennesker, dyr og genstande uden at skulle gå helt tæt på... har lige været på festival hvor jeg har fede koncertbilleder af folk på scenen - min kammerat med kun 4x optisk zoom måtte nøjes med billeder af hele scenen!!

En stor skærm der er tydelig i både lys og mørke er også et stort plus...
Avatar billede Dan Hansen Juniormester
09. juli 2006 - 01:21 #11
hmmm - ja ok... jeg må jo nok også indrømme, at mit eget Canon Eos 350 tager nogle fantastiske billeder!

Jeg tager nok lige et nærmere kig på ixus 55... ser hvad der er af test på nettet af den og vender så lige tilbage :)
Avatar billede Dan Hansen Juniormester
14. juli 2006 - 20:07 #12
der blev kigget på flere kameraer...
Men i sidste ende faldt valget faktisk på Casio Exilim EX Z60.
Jeg takker for jeres hjælp og vil da gerne dele pointene blandt jer!
Lig lige nogle svar :D
Avatar billede ffn Nybegynder
14. juli 2006 - 20:09 #13
svar
Avatar billede Dan Hansen Juniormester
25. juli 2006 - 15:45 #14
det ser ud til at ffn er den eneste der er interesseret i point - så jeg lukker nu.