Avatar billede peanut2000 Nybegynder
05. juli 2006 - 23:10 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Problemer med codec

hej har en wmv, som er neon farvet n[r jeg afspiller den, nogen der ved hvor jeg kan finde et codec til at fikse dette???
Avatar billede cmoz Praktikant
05. juli 2006 - 23:32 #1
Det første jeg ville prøve er at geninstallere:

Codec Installation Package for Windows Media Player 6.4
og
Codec Installation Package for Windows Media Player 7.1 and later
fra: http://www.microsoft.com/windows/windowsmedia/forpros/format/codecdownload.aspx
Avatar billede cmoz Praktikant
05. juli 2006 - 23:35 #2
Det kan også være dine grafikkort drivere, evt. prøv at installere nogle, nyere hvis der er nyere, og ældre hvis du bruger de nyeste ;)
Avatar billede c-holst Novice
06. juli 2006 - 08:37 #3
Ellers kunne du også mangle fddshow
http://sourceforge.net/projects/ffdshow

start vt med at afinstallere alle playere, codec med mere og reinstaller det du har brug
for, gspot kan i øvrigt fortælle dig mere om hvilke codec du mangler
http://www.headbands.com/gspot/

Kan da også varmt anbefale dig vlc playeren som altenativ til mediaplayer
www.videolan.org
Avatar billede peanut2000 Nybegynder
06. juli 2006 - 17:02 #4
nej kan ikke f[ det til at virke, gspot siger ikke andet end at det er ASF
Avatar billede c-holst Novice
06. juli 2006 - 21:57 #5
http://www.eksperten.dk/spm/717450
kig lidt på denne tråd
Avatar billede peanut2000 Nybegynder
17. juli 2006 - 13:29 #6
nej hjalp heller ikke, jeg kan godt afspille filen med lyd og det hele, men videoen er i neon lignende farver.
Avatar billede c-holst Novice
18. juli 2006 - 23:12 #7
prøvet filmen hos en anden, lægger lige hovedet i blød

prøvede du fddshow
Avatar billede peanut2000 Nybegynder
20. juli 2006 - 12:47 #8
har fået det til at virke, opgraderede min windows media player fra version 9 til 10, det gjorde hele forskellen.
Avatar billede mjallo Nybegynder
18. august 2006 - 17:38 #9
har du installeret en codec-pack?
hvis ja, så fjern ALT og installere kun WM9 codec fra Microsofts hjemmeside.

Hvis du ikke kan fjerne , så er formatering klart at anbefale, da der utvivlsomt er en masse snavs i dine codec.
Avatar billede c-holst Novice
17. september 2006 - 09:53 #10
Avatar billede c-holst Novice
13. februar 2007 - 21:04 #11
Da det er længe siden der har været liv i denne tråd, vil det være rart med respons fra spørgerens side.
er problemet løst, eller er der stadig problemer, så sig til, så tager vi den der fra.

Jeg lægger hermed et svar, som du kan acceptere så fremt du mener jeg har været til nogen hjælp:-)