Avatar billede staunfeldt Nybegynder
08. juli 2006 - 22:09 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

hvordan laver jeg en localhost

hvordan kan jeg lave en localhost, jeg har XP home
Avatar billede bufferzone Praktikant
08. juli 2006 - 22:17 #1
Du installerer IIS og den er kun med som standard i XP HOME. Hvis du kan skaffe IIS lovligt, dvs købe en XP home eller på anden vis, så kan den installeres på en XP HOME.

Alternativt kan du installerer Apache på windows, det giver også en localhost, IIS er bare et mere naturligt valg til XP
Avatar billede bufferzone Praktikant
08. juli 2006 - 22:17 #2
den er kun med som standard i XP HOME.

Undskyld der skulle stå

den er kun med som standard i XP PRO.
Avatar billede bufferzone Praktikant
08. juli 2006 - 22:18 #3
dvs købe en XP home skyulle naurligvis være dvs købe en XP pro
Avatar billede staunfeldt Nybegynder
08. juli 2006 - 22:21 #4
det er tilfældigvis en lovlig kopi af XP HOME, ellers ville jeg jo selvf. have pro ;)

Jeg tænkte nok det var XP HOME som var problemmet.

Apache hvad er det og hvor får jeg det?
Avatar billede staunfeldt Nybegynder
08. juli 2006 - 22:38 #5
nåh det er bare en web-server, selvf. Jeg takker
Avatar billede bufferzone Praktikant
09. juli 2006 - 00:47 #6
Din IIS behøver ikke nødvendigvis være fra en XP pro du kan også bruge en IIS fra win2000 og sikkert også fra en win2003.

XP por har andre ting indbygget end blot IIS og jeg vil bestemt anbefale at du går på pro i stedet for home
Avatar billede staunfeldt Nybegynder
09. juli 2006 - 08:09 #7
Ja, det bliver nok også løsningen. Så må man jo ty til piratkopier igen...
Avatar billede jimgordon Nybegynder
14. september 2006 - 09:27 #8
Hvis du downloader Visual Web Developer følger der en IIS med: http://msdn.microsoft.com/vstudio/express/vwd/

Nok ikke velegnet til produktion men ellers ok.