Avatar billede tille Nybegynder
11. juli 2006 - 14:40 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Er dette en ok pc til prisen

Hej,

Jeg vil købe mig en ny pc og faldt over denne her hos ComputerCity tyil 9999,- er det for dyrt? eller kender i andre steder hvor jeg kan finde en lignende til billigere penge:

AMD Athlon64 Dual Core 4200+
4096 MB ram (4x1024 MB)
640 GB SATA harddisk 7200rpm (2x320 GB)
GeForce G7300GS 512 MB
DVI, TV-out, PCIexpress
DVD dual layer
10/100 LAN
Windows XP Home SP2

prøvede at bygge en lignende hos Dell, men endte langt over 13000

på forhånd tak
Avatar billede c-holst Novice
11. juli 2006 - 15:07 #1
vil umiddelbart sige ja, men er du Gamer, vil du nok hurtigt blive træt af grafikkortet, der ser ud til at være det svageste led, ved 1. øjekast

så helere 7600gt med mindre ram
Avatar billede klavil Seniormester
11. juli 2006 - 16:18 #2
Vil også helt klart skifte grafikkortet ud, da det kort ikke er meget værd (har selv haft et).
På ramsiden kan du sagtens nøjes med 2*1024 ram blokke og så spare de penge.
Mht harddisk vil det være fint med SATA 300mb/sek men ikke en nødvendighed, men samtidgt er 640 gb meget hvis det kun er normal brug, så du kan sagtens nøjes med 120-250gb.
Avatar billede tille Nybegynder
11. juli 2006 - 16:39 #3
Hej Tak for kommentarerne

jeg er ikke gamer, men indimellem spilles der da lidt warcraft og køres lidt race

hvad med et grafikkort der hedder ATI Radeon X1600 er det noget værd ?

harddiskplads skal jeg bruge masser af, da jeg flytter alle mine optagelser fra min kiss hd recorder til pc'en og ser dem derfra (via Kiss'en)
Avatar billede tille Nybegynder
11. juli 2006 - 17:11 #4
ok så rendte jeg ind i http://www.mm-vision.dk/

der fandt jeg deres "Vision P4 Monster" som jeg kan konfigurere lidt efter mit behov, den ser ok ud til ca samme pris, men med bedre stumper
Avatar billede klavil Seniormester
11. juli 2006 - 17:14 #5
jeg ville nu nok vælge den første.
Forskellen på de 2 ligger i grafikkortet, da 7900gt er betydeligt bedre end 7300, men som sagt spar på rammene og brug de penge på at opgradere grafikkortet.
Avatar billede hitchcock Praktikant
11. juli 2006 - 17:40 #6
Fin computer, det eneste der er at overveje er grafikkortet som de andre også siger. Men hvis du ikke bruger det til de helt krævende spil er det der er i den fra ComputerCity ganske ok. Men ingen tvivl, et 7900GT ville være rigtig godt! :)
Avatar billede c-holst Novice
11. juli 2006 - 21:59 #7
x1600 er på niveau med 6600 gt, i klassen "budgetkort med evner til at klare spil rimeligt"
Avatar billede klavil Seniormester
12. juli 2006 - 16:50 #8
Jeg vil så helt klart vælge et 7600gt, da prisen på x1600xt og 7600gt er meget ens, men ydelsesmæssigt er 7600gt noget foran. Det kan erhverves for ca 1300 kr og de penge er godt givet ud.
Her er en lille test af de 2 kort mod hinanden.
http://www.hothardware.com/viewarticle.aspx?articleid=824&cid=2
Avatar billede tille Nybegynder
13. juli 2006 - 16:33 #9
Det blev så Acer maskinen, med 7600gt grafikkortet istedet for det oprindelige.

Beholdt også de 4GB ram nu læderet var oppe, og købte en XP Pro upgr licens, så det endte på den forkerte side af 12000, men nu kan jeg forhåbentlig holde mig fra indkøb i et års tid :-)

lig nogle svar så i kan få point, og tak for hjælpen
Avatar billede klavil Seniormester
13. juli 2006 - 17:09 #10
held og lykke med den. det er ihvertfald et fin køb du har fået lavet.
Avatar billede hitchcock Praktikant
13. juli 2006 - 21:36 #11
God komp du har fået dig, og godt valg med grafkkortet! :) God fornøjelse med den...