Avatar billede torbenhawk Praktikant
14. juli 2006 - 12:08 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

HJÆLP! Mit eksamens projekt er væk!

Hej eksperter,
historien er den, at jeg for at være helt sikker havde gemt mit projekt på en usb-key + en backup af nøglen en gang i døgnet.
I morges og opdager til min store skræk at jeg ikke kan tilgå enheden. Den skriver
”J: ikke klar skal enheden formateres nu?”    Dertil har jeg svaret nej!!

Hvordan for jeg fat i mine data igen?

De ligger der stadig for når jeg sætter usb-nøglen (MP3-afspillerren) i det medfølgende komsol spiller den fint de sange der også ligger derpå..
Jeg tror jeg er på udkig efter et godt freeware usb recovery program, hvor jeg han hente data ud og gemme et andet sted.

Min mp3 key er en MuVo V200 512MB

http://dk.europe.creative.com/products/product.asp?category=213&subcategory=215&product=10732
Avatar billede nva Praktikant
14. juli 2006 - 12:14 #1
Avatar billede torbenhawk Praktikant
14. juli 2006 - 12:31 #2
Oki jeg er i gang det tager 100år at læse!! det bliver spændende at se om det virker.
Avatar billede nva Praktikant
14. juli 2006 - 13:42 #3
For øvrigt så gemmer du vel din backup på et andet medie? CD/DVD eller en anden harddisk? Ellers vil det være meget klogt at gøre det i fremtiden.
Avatar billede torbenhawk Praktikant
14. juli 2006 - 13:52 #4
Hej jeg brugte et pgm. der hedder "photorescue Expert V2.1.679"
PCinspector virkede ikke den kunne ikke finde nogen af de beskadigede filer.

Jeg har meget travlt og stress.

Jeg lukker og slukker.

PS. Jeg havde også gemt på min HD i går morges..!
Avatar billede nva Praktikant
14. juli 2006 - 14:01 #5
Så læg selv et svar og accepter det så spørgsmålet lukkes. Glæder mig du fik det reddet :)
Avatar billede torbenhawk Praktikant
15. juli 2006 - 12:42 #6
Jeg havde lidt travlt i går...
Forklaringen til at PCinspector ikke virkede er at det kun kan genskabe nogle bestemte fil typer .jpg .avi osv. Det jeg havde brug for var et pgm. der kunne genskabe alle typer filer. Det kunne "photorescue Expert V2.1.679" om end det kun var trail ver.

photorescue Expert V2.1.679:
Har et noget mystisk interface! Man skal højre klikke på de filer man ønsker gendannet og vælge Sikr.. (Tog ret lang itd at finde ud af)

her er loggen:

Analysér Logisk drev J:...
1. Analysér datastrukturen...
LÆSEFEJL PÅ 7168, LÆS -1: Datafejl (cyklisk redundanscheck)
LÆSEFEJL PÅ 135168, LÆS -1: Datafejl (cyklisk redundanscheck)
2. Læs eksisterende filer...
LÆSEFEJL PÅ 16520192, LÆS -1: Datafejl (cyklisk redundanscheck)
LÆSEFEJL PÅ 18696704, LÆS -1: Datafejl (cyklisk redundanscheck)
3. Genskabelse af filer under FAT...
4. Genskabelse af mapper...
Analyse afsluttet, klik videre

jeg troede at cyklisk redundanscheck kun var noget der havde at gøre med alm HD. og ikke usb-nøgler?
Avatar billede torbenhawk Praktikant
15. juli 2006 - 13:14 #7
Jeg glemme jo lige at fortælle at alt er i orden igen. Jeg har enda fået filer ud som jeg for længst havde slettet.
Avatar billede torbenhawk Praktikant
16. juli 2006 - 14:49 #8
Lukker.