Avatar billede joryje Nybegynder
16. juli 2006 - 15:36 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Billigt ram

Er billigt RAM lige så godt som dyrt RAM? Eller skal man gå efter det dyre "mærkevare" RAM?
Avatar billede terrak Nybegynder
16. juli 2006 - 16:10 #1
I de sidste 7-8 år hvor jeg har interesseret mig for computere, har jeg to gange oplevet problemer med RAM. Første gang købte jeg to stk PQI RAM til min lillebrors computer, da de var meget billege. Der var fejl på begge (testet med UBCD værktøjer). Den anden gang var en vens kollega der havde problemer med computeren, hvor det også viste sig at være RAMene.

Hvis du kun sparer 50-100 kroner, så synes jeg du skal gå efter den dyre. Og i computerverdenen er der vel en grund til at det er "mærkevarer", nemlig at det er af god kvalitet.

Men igen, hvis du kun regner med at have din computer i 2-3 år, er der vel intet i vejen for at vælge den billige løsning.
Avatar billede joryje Nybegynder
16. juli 2006 - 16:38 #3
Jeg synes 3990 kr. er lidt meget for 2 x 1GB
Avatar billede joryje Nybegynder
17. juli 2006 - 09:49 #4
Har også selv fundet noget nu:
http://www.mediamac.dk/index.php/forum/show/tid=71972
Ram til MacBook

Smid et svar, hvis du vil have point.
Avatar billede terrak Nybegynder
17. juli 2006 - 14:14 #5
Nej tak
Avatar billede joryje Nybegynder
17. juli 2006 - 20:16 #6
Ok