Avatar billede ajenbo Nybegynder
19. juli 2006 - 17:16 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Langtsom 10.3 boot på G3

Vi har en ældre 400Mhz Imac G3 (crt skærm) med 256MB ram der køre OS X 10.3.9.
Her på det sidest er den begynt at tage rigtig lang tid om at starte op, den grå skærm med æblet tager næsten 10 minutter og der efter tager det yderlige 5 at hente skrive bord og menuer ind.
Vi har en mac der er identisk og den tager kun ca. 5 minutter om hele processen, hvad kan der være galt?

Jeg har prøvet at geninstalere OS X (ren instalation) køre de værse optimeringer scane harddisken for fejl men lige lidt hjælper det, det enest der moske kan bruges til noget er at SMART status er "Myslyked". Er harddisken ved at dø eller er det en der er kommet til at konfigurere den til at køre langsomt og hvad kan jeg gøre?
Avatar billede egonspock Seniormester
19. juli 2006 - 19:49 #1
Hvis Smart-status er mislykket, så er harddisken ved at dø. At du kan få en hurtigere og større harddisk i for få penge, kan i øvrigt heller ikke skade :-)
Avatar billede ajenbo Nybegynder
19. juli 2006 - 23:34 #2
Er du sikker på det er en korrekt status og at den bare ikke kan vise smart startus?
Er der et sted hvor jeg kan se en oversikt over de forskælige statuser og deres betyding?
Avatar billede ajenbo Nybegynder
29. juli 2007 - 19:56 #3
har skifted disken og det har hjulpet ser det ud til.
Avatar billede egonspock Seniormester
29. juli 2007 - 20:07 #4
Jeg glemte at nævne at jeg skiftede en harddisk med samme problem i en lidt nyere iMac med samme resultat, så det var nok en god ide :-) Takker for point.