Avatar billede mosse Novice
24. juli 2006 - 15:32 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Windows installation kører i ring

Maskine: IBM Netvista - maskinen er re-partioneret og formateret - men ...

... Installationen kører i ring - når den er nået et vist sted i processen (39 min. tilbage af installationen), kommer der en (lidt mærkelig) blå windows skærm, hvor den skriver, at windows genstarter.

Det gør den så - men efter ny opstart, gentager ovenstående sig, og den når ikke videre.

Nogen gode råd?
Avatar billede schwarz84 Nybegynder
24. juli 2006 - 15:54 #1
Vi er i hvert fald nok nødt til at vide hvad der står på den mærkelige blå skærm ;-)
Avatar billede mosse Novice
24. juli 2006 - 16:32 #2
Godt ord igen ...

Egentlig er skærmen vel ikke så mærkelig - den er bare grafisk forskellig, fra de almindelige windows installations-skærmbilleder.

Der står faktisk bare "Windows genstarter"... og det gør den så ... kører nogle minutter, som er den igang med at fortsætte installationen, men skriver så igen "Windows genstarter"...
Avatar billede mosse Novice
24. juli 2006 - 16:35 #3
Den er i øvrigt også svær at starte op - den skal ind imellem have en 10-20 forsøg for den starter og sender en impuls til skærmen, så skærmen starter. Jeg har haft lignende fejl tidligere, hvor det var en fejl i strømforsyningen.

Jeg ved ikke om dette er en brugbar oplysning?
Avatar billede monsterdk Novice
24. juli 2006 - 16:48 #4
prøv evt at tage installations cd'en ud af drevet når den genstarter
Avatar billede schwarz84 Nybegynder
24. juli 2006 - 17:05 #5
Ok, der er ikke nogen fejlmeddelelse på den blå skærm?
Avatar billede jimdaggerthuggert Nybegynder
24. juli 2006 - 17:44 #6
Vi har en række netvista maskiner på arbejdet, hvor der simpelthen er dårlige komponenter på bundkoret og det giver ca samme fejl som du beskriver. De kondensatorer der sidder lige rundt om CPU'en bobler op i toppen .. vi kalder dem "gravide kondensatorer" :-)

Prøv at tage låget af din pc og check de kondensatorer (høje runde dimser) der sidder lige rundt om CPU'en.
Hvis din pc har samme problem, så er der ikke andet at gøre end at købe et nyt bundkort - med mindre du selv har adgang til lignende komponenter og er skrap med en loddekolbe.
Avatar billede monsterdk Novice
24. juli 2006 - 17:59 #7
Har du kontrolleret om dit grafikkort sidder ordentligt i porten? og om der evt. er nogle af de små stik (messingfarvede streger) der er ridsede? og om stikket til skærmen sidder helt fast? hvis man gentagne gange tager sin skærm ud af kortet og i igen kan man komme til at rykke kortet lidt løst. og det kan også give de symptomer du beskriver. altså med de mange forsøg før skærmen viser noget :-D
Avatar billede mosse Novice
24. juli 2006 - 23:59 #8
Den skriver bare "Windows genstartes" på en blå skærm, og kører derefter i ring
Avatar billede mosse Novice
03. oktober 2007 - 12:13 #9
vi rydder lige op