Avatar billede thomasclausen Nybegynder
25. juli 2006 - 20:50 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Windows XP Installation ender i blå skærm

Hej Eksperter

Jeg syntes min computer var blevet lidt langsom, så tog en backup og skulle så til at formatere en af mine harddiske og installere Windows XP forfra. Men efter den "blå" skærm hvor der i bunden vises forskellige ting der indlæses før installation, går computeren over i en helt sort skærm i ca. 30-60 sek. hvor den så viser en "rigtig" blå skærm med en fejl der ca. skriver noget om at installationene er stoppet for ikke at beskadige computeren. Og så viser den en fejl-kode (stop: 0x0000007B)

Har har siden da formateret min harddsik da jeg først troede det var den der var problemer med, men det hjalp ikke og har også prøvet på en anden harddisk, men det hjalp heller ikke.

Er der nogen derude der har en ide om hvad der evt. kunne være galt?

På forhånd tak
Thomas Clausen
Avatar billede strych9 Praktikant
25. juli 2006 - 21:24 #1
Prøv at tage alle tilsluttede enheder fra computeren undtagen: Strøm, kabel til skærm, tastatur.

Funker det?
Avatar billede triton Nybegynder
26. juli 2006 - 11:49 #2
Hej Thomas

Det lyder som en driver fejl til hdd controlleren. Dette opstår hvis XP ikke har driveren til controlleren indbygget.

Du skal lave en driver diskette og give den under installationen når XP spørger om "install additional drivers" (det er vist F6 der skal trykkes)

Fandt også en artikel til dig her:
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;324103

Har du resten af fejlkoden, der skulle være en stmp tekst med også. Og hvilken HDD controller har du, det er som regel hvis det er noget specielt f.eks seriel controller eller scsi.
Avatar billede thomasclausen Nybegynder
31. juli 2006 - 21:36 #3
Jeg brugte en diskette med en RAID-driver, og så virkede det pludseligt (også selvom jeg ikke brugte disketten da jeg installerede Windows første gang).

Så triton, smid et svar - det er vel nærmest dig pointene bør tilfalde!
Avatar billede triton Nybegynder
01. august 2006 - 09:51 #4
Kommer her
Godt at høre det lykkedes