Avatar billede jensen363 Forsker
26. juli 2006 - 21:02 Der er 23 kommentarer og
1 løsning

Vis billeder i subform

Forsøger at lave er CD-arkiv ved hjælp af TreeView-funktionen i tre niveauer, hvor hver niveau har hver deres subform, som illustrerer eksempelvis biografi for kunstneren med foto, album med albumcover o.s.v.

Dette burde være simpelt, og er det sikkert også, men denne

Private Sub Form_Current()

  If Not IsNull(Me!FigurPath) Then
    Me!Billede.Picture = Me!FigurPath & Me!FigurFil
  Else
    Me!Billede.Picture = ""
  End If

End Sub

virker upåklageligt i subformen alene, men ikke når den er en subform til hovedformen ...

Synes jeg har forsøgt alt, uden held
Avatar billede Slettet bruger
26. juli 2006 - 23:19 #1
Har du prøvet Form_NavnHovedformular!NavnSubform.Picture = osv!~)
Avatar billede Slettet bruger
26. juli 2006 - 23:20 #2
Har du prøvet Form_NavnHovedformular!NavnSubform!billede.Picture = osv!~)
Avatar billede Slettet bruger
26. juli 2006 - 23:21 #3
eller måske bare me.billede.picture = osv...
Avatar billede fdata Forsker
26. juli 2006 - 23:33 #4
Hovedform!Subform.Form.Picture
Avatar billede jensen363 Forsker
27. juli 2006 - 00:30 #5
Tilsyneladende er det ikke fremgangsmåden som er problemet. Kunstnere/CD med tilhørende foto/cover under index A fungerer upåklageligt, men under Q opstår problemerne ... mystisk
Avatar billede terry Ekspert
27. juli 2006 - 08:07 #6
Not quite sure what you mean here "..hvor hver niveau har hver deres subform"
Do you have a sub form for each letter (A...Z) ? If so thats a lot of sub forms and that could be the problem (memory)!
Avatar billede jensen363 Forsker
27. juli 2006 - 08:21 #7
Hi Terry >

No, then TreeView has tree levels :

    Index ( A - Z )
      Artist
          Album

Each level has it´s own subform ( Artist and Album with photo)

For some reason Q > Queen ( the wolds greatest band ever ) gives me problem
Avatar billede terry Ekspert
27. juli 2006 - 08:51 #8
what about R and so on?
Yes Freddy could sing, one of my favourits too
Avatar billede jensen363 Forsker
27. juli 2006 - 09:03 #9
I´ve only just started programming the database, so Index A - Z ( level 1 ) works perfectly, and level 2 and 3 in Index A too ( so far I´ve only have data in Index A and Q )

Would you believe me, if I told you that I have a tatoo of Freddie on my back :o)
Avatar billede terry Ekspert
27. juli 2006 - 09:10 #10
Could you try NOT loading data for the first two levels and see if it helps?

A tatoo of Freddie on your back? Well I wasnt that fond of them :o)
Avatar billede Slettet bruger
27. juli 2006 - 09:40 #11
jensen363>want to break free?~)
Avatar billede jensen363 Forsker
27. juli 2006 - 09:45 #12
Der er simpelthen gået Radio Ga(k) Ga(k) i databasen :o(
Avatar billede fynbohans Nybegynder
27. juli 2006 - 14:20 #13
Nej! For mig at se er det udtrykket

  If Not IsNull(Me!FigurPath) Then
    Me!Billede.Picture = Me!FigurPath & Me!FigurFil
  Else
    Me!Billede.Picture = ""
  End If

Prøv at ændre det til:

If IsNull(Me!FigurPath)= True Then
    Me!Billede.Picture = Null
Else
    Me!Billede.Picture = Me!FigurPath & Me!FigurFil
End If

Hvis det virker, skal jeg forklare hvorfor.
Avatar billede jensen363 Forsker
28. juli 2006 - 08:14 #14
fynbohans > tester det senere i aften

Kan ikke lige se hvad det skulle give af forskel, når nogle index kører upåklageligt og andre ikke - den forsøger at hente foto ind i kontrolelementet Me!Billede, men intet sker
Avatar billede terry Ekspert
28. juli 2006 - 08:29 #15
Have you tired NOT loading the first two levels?
Avatar billede jensen363 Forsker
28. juli 2006 - 08:35 #16
I´m not sure what you want me to try ... I only use photo´s in these levels
Avatar billede fynbohans Nybegynder
28. juli 2006 - 11:55 #17
Og kan vi være helt sikker på at Me! refererer til den rigtige formular....... ?
Avatar billede terry Ekspert
28. juli 2006 - 11:59 #18
I'm not sure what I want you to try either :o)

You mentioned three levels 27/07-2006 09:03:15 and I assumed that there were three levels each with a picture.

I'm just puzzled as to why there should be a problem from Q. If the code is the same an dyou see that it tries to load the picture, then it indicates that the may be an error in the component.

So if you can maybe jump over loading A to P in the treeview and start at Q to see if it works from there. If it does the there is very likely a memory leak.

You could also try replacing the picture you are having problems with, with one you know works. Is it the same picture type (BMP,, JPG)?
Avatar billede jensen363 Forsker
28. juli 2006 - 13:10 #19
Terry / Fynbo >

I use then same code in both subform ( Artist and Album ). Artist collect pictures ( all is jpg ) from one library ( ref. tblPoster ), and Album from another library ( ref. tblCover )

This works perfectly with Index A :

    Index A
      Aerosmith ( Poster )
          Get A Grip  ( Album cover )
          Push To Play  ( Album cover )
      Art Of Noise  ( Poster )
          Opus 4  ( Album cover )

... just so you can see tre structure  :-)

The same procedure is used in the following Index´s

I simply can not figure it out ...
Avatar billede terry Ekspert
28. juli 2006 - 14:16 #20
when you start your database you load the treeview with your data. I can imagine that you have a loop which loads A then B and so on. Can you alter the loop so that is DOES NOT lead A to P but first starts at Q?

I want to see if it is a memory problem.
Avatar billede jensen363 Forsker
28. juli 2006 - 14:33 #21
Terry > I will try when I get home :o)
Avatar billede jensen363 Forsker
28. juli 2006 - 19:59 #22
Har lokaliseret fejlen, men ikke nogen fornuftig forklaring på hvorfor det går galt. Jeg har taget udgangspunkt i den TreeView - version omtalt i denne artikel :

  http://www.eksperten.dk/artikler/890

Med lidt få justeringer, som på ingen måde ændrer i den oprindelige kode, har jeg bygget videre på den nævnte database...

I det kodemodul ( som jeg overhovedet ikke har ændret ):

Private Sub ExplorerPane_NodeClick(ByVal Node As Object)

Stoppes programudførslen i den sidste del :

' LIDT BREADCRUMB CODING :-) --------------

      Breadcrumbs = ExplorerPane.SelectedItem
      Set nodItem = Node.Parent
      Set nodRoot = Node.Root

      If nodItem Is Nothing Then
      Else
            While Not nodItem = nodRoot
                Breadcrumbs = nodItem.Text & "->" & Breadcrumbs
                Set nodItem = nodItem.Parent
            Wend
            Breadcrumbs = nodRoot.Text & "->" & Breadcrumbs
      End If
    Me.LblNode.Caption = Breadcrumbs

Jeg kan sagtens remme funktionaliteten ud, det eneste den udfører ved aktivering er, at vise det aktuelle valg i klart tekst øverst i hovedformularen ( Q -> Queen -> A Night At The Opera ) ...

Dette kan jeg godt undvære, men hvorfor stopper den ikke under Index A ( er nu nået så langt i mine data, at jeg kan konstatere, at det kun er A som fungerer, de øvrige fejler ... ( pyha ... så var det ikke Queen som var problemet )
Avatar billede terry Ekspert
29. juli 2006 - 08:58 #23
are you saying you have found the problem and solved it or does it still not work?

If it still doesnt work and you can send me the dB then maybe I can see something. No need for all the data, just enough to test.
Avatar billede jensen363 Forsker
31. august 2006 - 15:10 #24
Lukker > valgte at remme problemet ud