Avatar billede kills Nybegynder
29. juli 2006 - 12:22 Der er 9 kommentarer

Harddisk bliver alt for varm

Hej, min 80 gb harddisk bliver alt for varm, jeg har prøvet at tage den ud af kabinettet, men uden held tempraturen på den er stadig over 100*, jeg har en anden harddisk i compen den måler 35*, er det muligt der sidder en køler i harddisken der er gået i stykker ??
eller hvad kan de skyldes ??
Det er en ibm 80 GB

mvh kills
29. juli 2006 - 12:38 #1
... jeg har aldrig hørt/læst om en aktiv køler i en harddisk selv ...
Avatar billede Slettet bruger
29. juli 2006 - 12:40 #2
Jeg har en stærk mistanke om at den harddisk er syg, er du i stand til at afgøre om varmen stammer fra printet eller det mekaniske
Avatar billede kills Nybegynder
29. juli 2006 - 12:56 #3
uddyb lige printet ? mekaniske :P ? øh hvad ??
Avatar billede Slettet bruger
29. juli 2006 - 14:10 #4
Printet er det elektronik der normalt sidder på diskens underside - hvis det er synderen vil det lugte fælt af brændt elektronik
Avatar billede kills Nybegynder
29. juli 2006 - 23:29 #5
umiddelbart er der ingen fæl lugt
Avatar billede Slettet bruger
30. juli 2006 - 14:18 #6
Hvis det ikke er elektonikken og disken ikke har en mislyd (slidt leje) tror jeg
1) du måler forkert når du angiver 100 grader celcius - eller
2) din harddisk sidder alt for indkapslet, det er utroligt lidt luftgennemstrømning der skal til for at sænke temperaturen
Avatar billede kills Nybegynder
30. juli 2006 - 15:01 #7
Jeg tror dén har en mislyd, sådan en piven nærmest giver den nogen gange..
Den er nok slidt op så ? og så er der ikke meget andet jeg kan gøre end at vente den til er helt kaput også købe en ny ? en reperation er alt for dyr og kan ikke betale sig vel ?
Avatar billede Slettet bruger
26. august 2006 - 08:08 #8
Har du stadig problemer??
Avatar billede kills Nybegynder
26. august 2006 - 11:27 #9
ja, det er hvertfald ikke løst :P har pillet den ud af compen...