Avatar billede laserzap Nybegynder
13. maj 2001 - 14:38 Der er 18 kommentarer

Installere win98 på et andet drev.....

Hejza alle sammen,

Jeg har to drev i min com, det ene er C og det andet er D. Jeg har installeret win98 på C-drevet, er det så stadig mulig at installere en helt ny version af win98 på D-drevet, uden at der sker nogle ændringer på C-drevet ?
Avatar billede mikkelk Nybegynder
13. maj 2001 - 14:44 #1
Er det to fysiske drev, eller to partitioner på samme harddisk?
Avatar billede laserzap Nybegynder
13. maj 2001 - 14:45 #2
to fysiske drev :)
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
13. maj 2001 - 14:50 #3
ja, så kan du godt men det kræver at du bruger en bootmanager så du kan vælge mellem de 2 udgaver du har installeret!
Avatar billede laserzap Nybegynder
13. maj 2001 - 15:15 #4
Kan man ikke gøre det uden bootmanager ?
Jeg er ikke sikker, men jeg mener, at man kan vælge hvilket drev, windows skal ligge i ?!

Hvis man skal brugeen bootmanager, kan man ikke hente en lillebitte en et sted ?
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
13. maj 2001 - 15:17 #5
du kan ikke gøre det uden bootmanager! hvordan ville du ellers have systemet skulle vide hvilken udgave du ville bruge?

jeg prøver lige at finde en bootmanager til dig!
Avatar billede laserzap Nybegynder
13. maj 2001 - 15:21 #7
Forresten, så skal bruge D-drevet i en anden computer...så jeg behøver vel ikke nogen bootmanager eller hva\' ?
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
13. maj 2001 - 15:24 #8
ehm...så løber du ind i et andet problem! hvis du installerer win98 på dit d-drev nu og sætter den over i en anden pc som det primære drev, bliver det jo til et c-drev! jeg tvivler på at windows så vil starte op da den jo er installeret som et d-drev og alle henvisninger i registreringsdatabasen vil pege på d:\\blabblabla!
Avatar billede mikkelk Nybegynder
13. maj 2001 - 15:26 #9
Nå, så skal du bare bytte jumperne om inden du installerer, således at at D-drevet bliver sat til at være primary... Så vil windows automatisk blive installeret på den.
Så kan du bytte om igen efter installationen, og sætte d-drevet i en anden computer...
Avatar billede laserzap Nybegynder
13. maj 2001 - 15:28 #10
nå ja......
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
13. maj 2001 - 15:31 #11
hvis du sætter den over i en anden pc vil der sandsynligvis gå temmeligt meget ged i den da din win98 jo er installeret på et andet motherboard! når den så finder du af at der er et nyt motherboard vil den så forsøge at genkende al den nye hardware og det vil temmelig sikkert gå galt!
hvis den skal sidde i en anden pc, så installer dog windows fra den pc den skal sidde i! alt andet bliver noget klamp!
Avatar billede laserzap Nybegynder
13. maj 2001 - 15:31 #12
mikkelk ->

Og du er 100% sikker på, at der ikke sker noget med C-drevet, hvis jeg gør det ?
Avatar billede laserzap Nybegynder
13. maj 2001 - 15:34 #13
kimrosgaard->
Dt har jeg skam prøvet, men hvergang den går ind i setupen af win98, får jeg en application error !
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
13. maj 2001 - 15:35 #14
hvad er det for en pc du prøver at installere den på?
Avatar billede mikkelk Nybegynder
13. maj 2001 - 15:51 #15
lazerzap >> Du kan jo evt. når du alligevel har pc\'en åben for at bytte om på jumperne, bare pille c-drevet fra.
Avatar billede laserzap Nybegynder
13. maj 2001 - 16:46 #16
jeg ved ikke rigtig havd pc\'en hedder, og det er første gang den siger det. Jeg har nemlig aldrig oplevet dette problem før !

Avatar billede mikkelk Nybegynder
13. maj 2001 - 17:15 #17
lazerzap >> Men nej, hvis du sikrer dig at d-drevet er primary, så vil win98 kun blive installeret på dette, og det andet drev vil ikke blive rørt...
Avatar billede laserzap Nybegynder
13. maj 2001 - 17:40 #18
mikkelk ->

Drevet skal jo over i en anden computer, kan det give problemer som kim siger ?