Avatar billede ronnson Nybegynder
30. juli 2006 - 14:13 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

gendstart-har jeg virus

min bærbare lukker ned midt i spil
starter op med blå skærm -en skanding- men finder ingen fejl køre så ca 20 min så går den ned igen er det virus ..norton kan ikke finde noget
Avatar billede snutling Nybegynder
30. juli 2006 - 15:01 #1
Jeg aner ikke om du har virus eller ej.

Men... jeg har haft samme problemer. Jeg troede i lang tid at det var fordi min cpu der blev for varm.
Jeg opdagede til sidste at problemet opstod i alle de spil jeg hentede ned fra samme side. ( reflexive.net)
Jo længere tid jeg spilled et spil.. jo ofter skete problemet, og det begyndte at påvirke computeren i mindre grad.
Bl.a. har jeg mange gange mistet alle mine brugerdefineret ikoner fra messengeren. En gendannelse har dog altid kunne genoprette det.
Så jeg slettede alle spillene. Har aldrig haft problemet siden. Det skal lige siges at min ven, der også hentede spil fra samme side, oplevede de samme fejl.

Det var bare lige en lille kommentar fra mig.
Men det kunne være du skulle afvente og høre hvad eksperterne har at sige.
Avatar billede ronnson Nybegynder
30. juli 2006 - 15:06 #2
DE SAMME SPIL KØRE FINT PÅ 2 STATIONÆRE PC.ER SÅ JEG TROR IKKE DET ER DET
Avatar billede ronnson Nybegynder
30. juli 2006 - 16:01 #3
jeg har lige den her

Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 15:58:49, on 30-07-2006
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\EvtEng.exe
C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\S24EvMon.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SNDSrvc.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SPBBC\SPBBCSvc.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\CCPD-LC\symlcsvc.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\Programmer\Symantec\LiveUpdate\ALUSchedulerSvc.exe
C:\Acer\Empowering Technology\admServ.exe
C:\Programmer\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
C:\Programmer\Norton AntiVirus\IWP\NPFMntor.exe
C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe
C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\RegSrvc.exe
C:\WINDOWS\RTHDCPL.EXE
C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPLpr.exe
C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
C:\WINDOWS\AGRSMMSG.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe
C:\WINDOWS\system32\RUNDLL32.EXE
C:\Programmer\CyberLink\PowerDVD\PDVDServ.exe
C:\Acer\Empowering Technology\admtray.exe
C:\acer\Empowering Technology\ePower\epm-dm.exe
C:\Programmer\Launch Manager\LaunchAp.exe
C:\Programmer\Launch Manager\HotkeyApp.exe
C:\Programmer\Launch Manager\OSDCtrl.exe
C:\Programmer\Launch Manager\Wbutton.exe
C:\Acer\Empowering Technology\eDataSecurity\eDSloader.exe
C:\Acer\Empowering Technology\eRecovery\Monitor.exe
C:\Programmer\DAEMON Tools\daemon.exe
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\Security Console\NSCSRVCE.EXE
C:\Documents and Settings\Mads\Skrivebord\Ny mappe\setup\everest.bin
C:\Programmer\Internet Explorer\IEXPLORE.EXE
C:\Documents and Settings\Mads\Lokale indstillinger\Temporary Internet Files\Content.IE5\SL2R2PW9\hijackthis[1].exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk/
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://global.acer.com/
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Connection Wizard,ShellNext = http://global.acer.com/
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: Windows Live Sign-in Helper - {9030D464-4C02-4ABF-8ECC-5164760863C6} - C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\Windows Live\WindowsLiveLogin.dll
O2 - BHO: NAV Helper - {A8F38D8D-E480-4D52-B7A2-731BB6995FDD} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O2 - BHO: Google Toolbar Helper - {AA58ED58-01DD-4d91-8333-CF10577473F7} - c:\programmer\google\googletoolbar1.dll
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {C4069E3A-68F1-403E-B40E-20066696354B} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: Acer eDataSecurity Management - {5CBE3B7C-1E47-477e-A7DD-396DB0476E29} - C:\WINDOWS\system32\eDStoolbar.dll
O3 - Toolbar: &Google - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - c:\programmer\google\googletoolbar1.dll
O4 - HKLM\..\Run: [preload] C:\Windows\RUNXMLPL.exe
O4 - HKLM\..\Run: [RTHDCPL] RTHDCPL.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [Alcmtr] ALCMTR.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPLpr] C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPLpr.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPEnh] C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
O4 - HKLM\..\Run: [AGRSMMSG] AGRSMMSG.exe
O4 - HKLM\..\Run: [IMJPMIG8.1] "C:\WINDOWS\IME\imjp8_1\IMJPMIG.EXE" /Spoil /RemAdvDef /Migration32
O4 - HKLM\..\Run: [MSPY2002] C:\WINDOWS\system32\IME\PINTLGNT\ImScInst.exe /SYNC
O4 - HKLM\..\Run: [PHIME2002ASync] C:\WINDOWS\system32\IME\TINTLGNT\TINTSETP.EXE /SYNC
O4 - HKLM\..\Run: [PHIME2002A] C:\WINDOWS\system32\IME\TINTLGNT\TINTSETP.EXE /IMEName
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvMcTray.dll,NvTaskbarInit
O4 - HKLM\..\Run: [RemoteControl] C:\Programmer\CyberLink\PowerDVD\PDVDServ.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ADMTray.exe] "C:\Acer\Empowering Technology\admtray.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [EPM-DM] c:\acer\Empowering Technology\ePower\epm-dm.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Acer ePower Management] C:\Acer\Empowering Technology\ePower\Acer ePower Management.exe boot
O4 - HKLM\..\Run: [LaunchAp] "C:\Programmer\Launch Manager\LaunchAp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [LManager] "C:\Programmer\Launch Manager\HotkeyApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [CtrlVol] "C:\Programmer\Launch Manager\CtrlVol.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [LMgrOSD] "C:\Programmer\Launch Manager\OSDCtrl.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Wbutton] "C:\Programmer\Launch Manager\Wbutton.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [eDataSecurity Loader] C:\Acer\Empowering Technology\eDataSecurity\eDSloader.exe
O4 - HKLM\..\Run: [eRecoveryService] C:\Acer\Empowering Technology\eRecovery\Monitor.exe
O4 - HKLM\..\Run: [DAEMON Tools] "C:\Programmer\DAEMON Tools\daemon.exe" -lang 1033
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe" /background
O4 - Global Startup: Adobe Reader Hurtigstart.lnk = C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\reader_sl.exe
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office10\OSA.EXE
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office10\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O16 - DPF: {74CD40EA-EF77-4BAD-808A-B5982DA73F20} - http://yax-download.yazzle.net/YazzleActiveX.cab?refid=1123
O18 - Protocol: livecall - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - C:\PROGRA~1\MSNMES~1\MSGRAP~1.DLL
O18 - Protocol: msnim - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - C:\PROGRA~1\MSNMES~1\MSGRAP~1.DLL
O20 - Winlogon Notify: cfgmngr32 - C:\WINDOWS\g45926578.dll (file missing)
O20 - Winlogon Notify: igfxcui - C:\WINDOWS\SYSTEM32\igfxdev.dll
O20 - Winlogon Notify: winmfu32 - winmfu32.dll (file missing)
O21 - SSODL: WPDShServiceObj - {AAA288BA-9A4C-45B0-95D7-94D524869DB5} - C:\WINDOWS\system32\WPDShServiceObj.dll
O23 - Service: Automatic LiveUpdate Scheduler - Symantec Corporation - C:\Programmer\Symantec\LiveUpdate\ALUSchedulerSvc.exe
O23 - Service: AdminWorks Agent X6 (AWService) - Avocent Inc. - C:\Acer\Empowering Technology\admServ.exe
O23 - Service: Symantec Event Manager (ccEvtMgr) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
O23 - Service: Symantec Settings Manager (ccSetMgr) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
O23 - Service: Intel(R) PROSet/Wireless Event Log (EvtEng) - Intel Corporation - C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\EvtEng.exe
O23 - Service: InstallDriver Table Manager (IDriverT) - Macrovision Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\InstallShield\Driver\11\Intel 32\IDriverT.exe
O23 - Service: LiveUpdate - Symantec Corporation - C:\PROGRA~1\Symantec\LIVEUP~1\LUCOMS~1.EXE
O23 - Service: Norton AntiVirus Auto-Protect Service (navapsvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
O23 - Service: Norton AntiVirus Firewall Monitor Service (NPFMntor) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Norton AntiVirus\IWP\NPFMntor.exe
O23 - Service: Norton Protection Center Service (NSCService) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\Security Console\NSCSRVCE.EXE
O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe
O23 - Service: Intel(R) PROSet/Wireless Registry Service (RegSrvc) - Intel Corporation - C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\RegSrvc.exe
O23 - Service: Remote Packet Capture Protocol v.0 (experimental) (rpcapd) - Unknown owner - %ProgramFiles%\WinPcap\rpcapd.exe" -d -f "%ProgramFiles%\WinPcap\rpcapd.ini (file missing)
O23 - Service: Intel(R) PROSet/Wireless Service (S24EventMonitor) - Intel Corporation  - C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\S24EvMon.exe
O23 - Service: Symantec AVScan (SAVScan) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Norton AntiVirus\SAVScan.exe
O23 - Service: Symantec Network Drivers Service (SNDSrvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SNDSrvc.exe
O23 - Service: SPBBCSvc - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SPBBC\SPBBCSvc.exe
O23 - Service: Symantec Core LC - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\CCPD-LC\symlcsvc.exe
30. juli 2006 - 16:40 #4
Jeg tror også mere på et varmeproblem - i disse dage...
Avatar billede ronnson Nybegynder
30. juli 2006 - 16:58 #5
cpu  temp ca.67grader
gpu  temp ca.65grader
gpu omgivelser 47 grader
hdd      40 grader
Avatar billede azrael Nybegynder
30. juli 2006 - 17:07 #6
Har du mulighed for at skrive hvilken fejl du får ved blue screen? Det kunne hjælpe med til at spore årsagen til dit problem.
Avatar billede ronnson Nybegynder
30. juli 2006 - 17:19 #7
det ved jeg ikke og de sidste to gange er den bare genstartet uden at lave blå skerm
men kan det være varme de temp jeg beskrev var hvad everest kom med efter genopstart.
Avatar billede azrael Nybegynder
30. juli 2006 - 17:28 #8
Er computeren sat til at genstarte uden at du får lov at læse blue screen meddelelsen? Hvis ja, så kan du slå den automatiske genstart fra. Enten højreklik på Denne computer og vælg Egenskaber eller gå via kontrolpanelet og vælg System. Derefter vælger du fanebladet Avanceret, og her kan du se tre knapper med titlen Indstillinger. Tryk på den nederste, der skulle omhandle "Systemstart, systemfejl og oplysninger om debugging" (frit oversat efter den engelske betegnelse). I den nye dialogboks fjerner du fluebenet fra den indstilling der hedder noget i retning af "Automatisk genstart".

Næste gang, der kommer en blue screen skulle du så gerne kunne læse systemets fejlbesked. Der er nok en STOP fejl af en eller anden art, og evt. nævnes der også en komponent, som fejlen er opstået i (f.eks. en .sys, dll, eller .vxd fil). De ting skriver du lige ned, og så poster du dem her, og så kan enten jeg eller en anden forhåbentlig hjælpe dig. :)

Jeg tror for øvrigt, at dr1 ikke er helt galt på den mht. varmeproblemer. Notebooks bliver sindsygt varme i denne tid, og særligt hvis man presser dem hårdt ved at game på dem.
30. juli 2006 - 17:33 #9
... og nogle sider med den i skødet/i sengen (på dynen) og dermed mere eller mindre dækker for ventilationshullerne på undersiden ...
Avatar billede ronnson Nybegynder
19. september 2006 - 10:08 #10
jeg køler til den