Avatar billede tofte Juniormester
30. juli 2006 - 22:54 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Kør script på server ved besøg

Hej

Jeg har en 2003 server med en masse domæner. På et af domænerne har jeg behov for at kunne køre et bestemt script på serveren når der udføres en bestemt handling på en asp side.

Jeg har altså et ønske om, at et script afvikles med bestemte rettigheder(evt af en bestemt bruger), når en bestemt side besøges.

Jeg har forsøgt mig med asp og WScript.Shell run/execute og diverse komponenter aspexec og dynu exec mm og har i den forbindelse droppet af få asp til at udføre handlingen, da det ikke kører muligvis pga manglende rettigheder.

Spørgsmålet er derfor, findes der en mere generel metode til at få IIS til at køre et script?

Rasmus
Avatar billede cougar Nybegynder
29. august 2006 - 13:06 #1
Nej, der er ikke en generel metode til at få IIS eller ASP til at køre et script.

Du kan enten have et scheduleret job kørende på serveren, men det er jo kun gældende hvis det er bestemte tidspunkter.
Så alternativet kan være enten kode videre i ASP, det kunne være noget med rettigheder til at køre en execute eller lign.
Ellers skal du kode en decideret service, som kan køre i baggrunden på din Windows server og holde øje med det du vil "overvåge".

/Peter
www.iis-digest.com
Avatar billede tofte Juniormester
03. september 2006 - 17:05 #2
tak for svaret. Jeg ville bare være sikker. Jeg har kodet en .NET service som overvåger en port. Og ved at sende kommandoer via porten kan man så få kørt nogle i forvejen definerede jobs.