Avatar billede kklm Nybegynder
31. juli 2006 - 01:55 Der er 11 kommentarer og
2 løsninger

Hvilken webhotel-udbyder skal jeg vælge?

Hej

Jeg står i den situation at jeg har brug for at lave en hjemmeside og søger derfor en sikker, stabil og billig udbyder.

Ønsker at høre hvad folk har at sige om de forskelllige udbyder (ingen rygter) idet denne form for information oftest er mere nyttigt end blot at kigge på tal og spec.

Hvad mener folk eksempelvis om:
Cliche
B-one
Surftown
Web10

De ovenstående er jo forholdsvis billige, men hvilken kvalitet ?

(Ved godt at der er oprettet en hel del tråde på eksperten, men syntes de fleste af den er lidt for gamle til at kunne vurderer firmaerne på)

Mvh
Lasse Andersen
Avatar billede kklm Nybegynder
31. juli 2006 - 01:57 #1
Folk kunne evt. også poste et link til deres side i så fald nogen har en side hos en udbyder som de er tilfreds/utilfreds med pga. loade-tiden.
Avatar billede kklm Nybegynder
31. juli 2006 - 02:00 #2
Glemte helt at sige at jeg ønsker en udbyder der understøtter php og hvor man har tilknyttet mail
Avatar billede kklm Nybegynder
31. juli 2006 - 10:05 #3
Er der slet ingen der har noget at indvende?
Avatar billede it-dk Nybegynder
31. juli 2006 - 14:18 #4
Hej
Jeg har bl.a. brugt nogle af dem du nævner men jeg har ikke været tilfreds med dem alle. Jeg har selv en del domæner hos flere udbydere og dem som jeg nok er mest tilfreds med er bl.a. www.unitspeed.dk samt www.intergate.dk.
Avatar billede random69 Nybegynder
31. juli 2006 - 22:37 #5
Desværre hænger pris/ydelse for det meste sammen. Og især omkring de ovenstånde du nævner har jeg hørt at pris/ydelse er meget regulær. Du betaler næsten ingenting og for skod... :0)
Avatar billede it-dk Nybegynder
01. august 2006 - 10:15 #6
Jeg er enig med random69 at pris og kvalitet ofte hænger sammen. Det er de erfaringer jeg har fået.
Avatar billede danish1977 Nybegynder
07. august 2006 - 08:48 #7
De 2 som jeg seer som "førende" på 9-kroners markedet er b-one og Surftown. Surftown er dog den absoult bedste udbyder, størst oppetid, og sidst men ikke mindst, så er deres support til at snakke med. B-one lader noget tilbage.
B-one: www.mit-sted.dk
Surftown: www.phpfusion-mods.dk
Jeg ville vælge surftown til mit næste site.
*
MEN MEN MEN. Nu skriver alle 9-kroners udbyderne jo fri trafik...det er det altså ikke, så har du en hjemmeside a la www.dating.dk med masser af tusinde besøgende hele tiden, så skal du nok op i en lidt anden kategori. Er det billeder og forum omkring hunde med 5-20 besøgende konstant, så er 9-kroners udbydere rigeligt...men pas på med downloads, store filer giver megen trafik med ganske få brugere, og så bliver du lukket ned af din udbyder...sørg for at læse regler omkring trafik igennem, grundigt.
Surftown kører med apache/php og MySQL via phpmyadmin, b-one ligeså. Surftown kan dog også levers med windows-server og MsSQL til asp.net, men så er prisen 39/md.
Avatar billede kklm Nybegynder
07. august 2006 - 21:28 #8
-> danish 1977
Det var lige hvad jeg havde brug for at høre.

Har netop oprettet en side på surftown og indtil videre kører det super.
Dette projekt er blot for at få en fornemmelse for hvordan tingene fungere og det ser ud til at surftown lige præcis kan levere rammerne for dette.

I skal alle have en stor tak for hjælpen, så hvis it-dk og random69 lige smider et svar kan vi få lukket dette spørgsmål.
Avatar billede danish1977 Nybegynder
10. august 2006 - 13:51 #9
it-dk og Random, er i med? :-D
Avatar billede it-dk Nybegynder
10. august 2006 - 16:51 #10
Svar lavet
Avatar billede random69 Nybegynder
10. august 2006 - 17:28 #11
Jeg har jo ikke hjulpet, så jeg skal ikke have noget :0)
Avatar billede kklm Nybegynder
11. august 2006 - 13:20 #12
Så er det vist på plads :D
Avatar billede superstoffer Nybegynder
13. august 2006 - 21:40 #13
Jeg kan klart anbefale www.gigahost.dk.
15 kr. om md. + moms med 3 GB plads, frit antal domæner, frit antal databaser, mulighed for at redigere i egen php.ini fil og yderst fleksibel support!
(er ikke ansat som sælger!!! -bare rigtigt gode erfaringer... hehe)