Avatar billede lazer13 Nybegynder
02. august 2006 - 19:57 Der er 19 kommentarer og
2 løsninger

Router gennem Router

Jeg har en

NETGEAR Super G Wireless Router Security Edition WGT624SC
og skal have LAN-Party i weekenden. Den har kun 4 porte plus de trådløse, som jeg har købt 8 Netgear WPN111 Netværk Netkort Wireless Rangemax USB adapter.

Men jeg er bange for at det vil overbelaste den trædløse Router...

Vil derfor gerne have en anden 10 port Kabel router, som jeg kan koble via kabler til min nuværende Router.
Sådan at brugerne kan spille superspeed LAN med hinanden, og stadig komme online.

Kan jeg det, er det nødvendigt, og hvilken Router bør jeg vælge?
Avatar billede nicer Nybegynder
02. august 2006 - 20:02 #1
Trådløs sutter, hvis du vil spille lan over det trådløse netværk :/

Hvorfor køber du ikke bare en 10 ports switch og propper et netkabel fra routeren i den switch? det gør jeg altid herhjemme :)
Avatar billede lazer13 Nybegynder
02. august 2006 - 20:07 #2
er det bedre med en switch..? kan den lade dem komme på internettet også?
Avatar billede nicer Nybegynder
02. august 2006 - 20:12 #3
Ja intet problem... bare du får et netkabel fra din router til switchen!

Hvis du begynder med 2 routers og du skal åbne porte skal du åbne 2 steder :)
Irreterene ikke? :D
Avatar billede lazer13 Nybegynder
02. august 2006 - 20:15 #4
hmm, så en Switch er bedst.-. oki. på den trådløse router, gælder WEP krypteringen kun for de maskiner der logger på via den trådløse forbindelse, ik?
Så jeg behøver ikke at bruge nøgler på de maskiner der bruger switchen, vel?
Avatar billede nicer Nybegynder
02. august 2006 - 20:24 #5
når du bruger kabel mellem switch og bærbar gælder dine trådløs settings ikke
Avatar billede lazer13 Nybegynder
02. august 2006 - 20:25 #6
er der en 10 port eller mere switch du vil anbefale?
Avatar billede lazer13 Nybegynder
02. august 2006 - 20:26 #7
kan se at hvis jeg bruger en 8 port switch, så skal en af portene bruges til at forbinde til Routeren.-.. og så er det jo reelt en 7 port switch :(
Avatar billede lazer13 Nybegynder
02. august 2006 - 20:41 #8
Skriv som svar, så jeg kan acceptere :)
Avatar billede nicer Nybegynder
02. august 2006 - 21:25 #9
Jeg håber du har fået løst dit problem :)
Avatar billede lazer13 Nybegynder
03. august 2006 - 19:17 #10
Så har jeg delene.
Men kan ikke få det til at fungere. Skal jeg ikke bruge et krydset netkabel mellem Routeren og Switchen?
Avatar billede nicer Nybegynder
03. august 2006 - 19:22 #11
nix jeg bruger almindeligt kabel.. kan du skrive link til den switch du har købt, så jeg kan se om du har købt en rigtig en :) men du kan prøve med et cross kabel hvis du vil :)
Avatar billede lazer13 Nybegynder
03. august 2006 - 19:34 #12
Det er en Netgear GS608, 8 Port Gigaswitch, plast
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=201956
Avatar billede lazer13 Nybegynder
03. august 2006 - 19:35 #13
Og Routeren er min NETGEAR Super G Wireless Router Security Edition WGT624SC
Avatar billede nicer Nybegynder
03. august 2006 - 19:51 #14
Hmm... ser ud til at være fin :/ er der en af portene som hedder uplink?
Avatar billede lazer13 Nybegynder
03. august 2006 - 20:36 #15
Det var bare den skod PC som jeg sidder ved, hvor den intregrede Netværks port ikke virker. satte et andet kort med port i, og nu virker det. tsk tsk. den har altid drillet, min søns pc.
Tak for hjælpen. en accept på vej :)
Avatar billede nicer Nybegynder
03. august 2006 - 20:40 #16
Du er simpelt hen en far som skal holde lan?? >D
Avatar billede lazer13 Nybegynder
03. august 2006 - 20:41 #17
Ja da, for Knægten og hans kammerater :)vi gør det til en tradition til slutningen af sommerferien
Avatar billede lazer13 Nybegynder
03. august 2006 - 20:42 #18
måske skal jeg også deltage lidt selv.... men spiller nu ikke så meget mere :)
Avatar billede nicer Nybegynder
03. august 2006 - 20:47 #19
jeg vil fanme gerne have en far som dig!! ^^
Avatar billede lazer13 Nybegynder
03. august 2006 - 20:49 #20
hehe. mange tak. har altid været hardcore gamer. bare ikke så meget mere. der er dælme ikke tid.
Avatar billede nicer Nybegynder
03. august 2006 - 21:01 #21
hehe >D jeg er helt jaloux på din søn!!! >D nå så er det vel enden på dette spørgsmål :)
Jeg siger happy lan party :) og hvis i får problemer med noget, så kan i tilføje mig på msn med: implayingbad@hotmail.com

Jeg er nok ikke online om natten :/, hvis det er om dagen, kan jeg nok godt hjælpe :) skal dog på arbejde de næste 3 dage, men er hjemme ved spisetid :) så kan i få fat på mig, hvis det er ;)

<--- Tag ikke mailen bogstaveligt, især når det gælder counter-strike --->

>D