Avatar billede Hans Novice
04. august 2006 - 10:57 Der er 13 kommentarer

mister forbindelse om natten

--------------------------------------------------------------------------------
Hej , jeg har en forbindelse fra cybercity og hver gang jeg har min pc. til at downloade om natten går min router ned (zyxel 650). Det sker ca. mellem midnat og kl. 0530 og hvis jeg blot tager strømmen fra den og sætter strøm til den igen kører den videre uden problemer. Om dagen har den ingen problemer selvom jeg osser er aktiv der. hvad er der galt?
Findes der evt. et program til at logge præcist hvad tid det sker på
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
04. august 2006 - 11:41 #1
Hvis det er et program der kører med Java kan det være en af opdateringerne der er skyld i det, havde selv samme problem med Azureus, skiftede så til Utorrent nu er der ingen problemer mere.:-)
Avatar billede Hans Novice
04. august 2006 - 14:35 #2
Problemet sker både med utorrent og bearshare, så jeg er åben for ideer
Avatar billede kenp Novice
04. august 2006 - 17:37 #3
Nok nærmere at din router ikke kan klare det antal forbindelser som bliver lavet til din router.
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
06. august 2006 - 19:57 #4
Zyxel P-335 kan indstilles til at køre uden du mister forbindelsen.
Avatar billede Hans Novice
07. august 2006 - 12:03 #5
Nu er det en 650 jeg har men vis den osse kan indstilles til ikke at miste forbindelsen, vil jeg gerne vide hvordan
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
07. august 2006 - 12:57 #6
Ja er klar over routerne ikke er identiske, men er bare ikke sikker på din kan instilles på samme måde.
Du skal ind i Advanced>Firewall og indstille Max Nat/Firewall per user til 2048 husk apply.
Avatar billede Hans Novice
07. august 2006 - 15:00 #7
den måde du beskriver har jeg ikke mulighed for at benytte men jeg kan muligvis gøre det igennem TELNET. nu må jeg prøve 1 nat eller 2 og se om det virker men ved du hvorfor det sker om natte? jeg er osse aktiv om dagen
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
07. august 2006 - 18:17 #8
4/08-2006 11:41:02 Den kunne også finde på det om dagen når den havde kørt længe nok.:-)
Avatar billede Hans Novice
26. august 2006 - 09:41 #9
Det viste sig at TDC havde en løs forbindelse i en af deres fordelerbokse, efter at det blev rettet sidste uge har det kørt problemfrit. hvordan accepterer man eller lukker et spørgsmål?
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
26. august 2006 - 12:38 #10
Avatar billede Hans Novice
26. august 2006 - 14:04 #11
sådan som jeg læser det er du nød til skrive et svar til mig, jeg kan ikke give point ud fra en kommentar
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
26. august 2006 - 14:50 #12
Hvis du vil af med dem-så takker jeg. ;-)
Avatar billede Hans Novice
26. august 2006 - 17:18 #13
Du er kommet med andre interessante muligheder på hvad det evt. kunne være