Avatar billede nillebis Nybegynder
08. august 2006 - 12:14 Der er 10 kommentarer og
2 løsninger

Nogle som ved om et gratis dansk CMS

Jeg har brug for et CMS - til at opbygge en hjemmeside som skal kunne håndtere medlemmer og banner reklamer - Nogle gode ideer. Skal være virkelig brugervenlig og intuitiv.

Louise
Avatar billede danish1977 Nybegynder
08. august 2006 - 12:29 #1
prøv www.phpfusion.dk - det er dog engelsk, men med dansk setup, og alt er på dansk hvis du vælger at installere på dansk. Tilmed en dansk brugerhåndbog på ca. 150 sider, i PDF-format (Acrobat reader).
Det letteste CMS og lige til at installere på under 10 minutter, så er du kørende.
Send mig evt. en mail på soeren [at] mit-sted.dk hvis du skal bruge hjælp.
Avatar billede nillebis Nybegynder
08. august 2006 - 12:48 #2
Er du god til det grafiske? Og kan man håndtere banner fra denne?
Avatar billede danish1977 Nybegynder
08. august 2006 - 13:04 #3
Håndtere bannere kan du sagtens. Mht. det grafisk er jeg vist middelmådig. Hvis det er noget voldsomt du skal have lavet (bannere osv. i flash), så er jeg ikke en hård hund. Men har du ideerne til farver osv. på sitet, så klarer jeg dine ønsker.
Avatar billede bufferzone Praktikant
08. august 2006 - 13:10 #4
Typo3 er et dansk udviklet CMS system af de rigtig store og kendte. Om sproget stadigt fås som dansk med dne forøgede internationale interesse ved jeg men det kunne da undersøges
Avatar billede danish1977 Nybegynder
08. august 2006 - 13:22 #5
"det er dog engelsk" - udviklet på Engelsk, siden er på dansk når installeret - hvis dansk er valgt under setup-touren.
Avatar billede nillebis Nybegynder
08. august 2006 - 13:25 #6
Tager lige et kig på det:-)
Avatar billede ladyhawke Novice
08. august 2006 - 14:50 #7
Typo3 er dansk udviklet og du kan få backend på dansk eller andre sprog efter ønske (kan sættes for hver enkelt bruger). Det er rigtig stærkt, men måske en smule svært i begyndelsen (ingen hindring og det er fedt når man ser lyset)
Avatar billede nillebis Nybegynder
08. august 2006 - 17:31 #8
lady...kan det også håndtere banner advertising?
Avatar billede ladyhawke Novice
08. august 2006 - 18:09 #9
jeps, i bunker... der findes nok 4-5 forskellige plugins til det afhængigt af hvad du vil have det til
Avatar billede nillebis Nybegynder
09. august 2006 - 08:54 #10
Okay og de plugins er lette at sætte op.. Er du god til design?
Avatar billede ladyhawke Novice
10. august 2006 - 07:45 #11
hmmm jeg ved såmen ikke om jeg er vildt god til design, men i hvert fald nogle af de nævnte plugins er dokumenteret udmærket, så det er ret nemt at sætte op.
Avatar billede nillebis Nybegynder
27. oktober 2006 - 14:28 #12
lukker