Avatar billede reb Nybegynder
08. august 2006 - 23:31 Der er 28 kommentarer og
1 løsning

Se drev på slavedisk.

Hej Alle orakler.

Har lige geninstalleret XP Pro på min maskine, som tidligere har fungeret uden følgende problem, som er opstået i forb. med omtalte installation:

Jeg har 2 seperate HD, hvor jeg selvfølgelig har XP på masteren. Denne partition har jeg nu slettet, genoprettet og formateret for at installere på en "frisk" partition. Efter installation af XP og div. drivere kan jeg nu bare ikke se mine gl. drev (som jeg selvfølgelig har diverse personlige ting på), selv om jeg i enhedshåndteringen, godt kan se at der ligger 2 harddiske på maskinen. I "denne computer", kan jeg kun se mit C-drev, som indeholder XP Er der nogen bud på hvordan jeg kommer i kontakt med disse drev? Når jeg kigger i bios´en ser det umiddelbart fint ud(med min beskedne kompetence for dette).

Hjælp ønskes!! anyone!!

mvh
Rene´ B
Avatar billede nicer Nybegynder
08. august 2006 - 23:39 #1
Er det en SATA hdd? (den som du ikke kan se)
Avatar billede team-temp Nybegynder
08. august 2006 - 23:40 #2
Prøv at gøre sådan her

Start> Højre klik på denne computer> Tryk egenskaber> Gå til Hardware tab> Tryk på enhedshåndtering/Device manager>

Du starter det og trykker på + udfor Disc drivers.

Findes den der?
Avatar billede reb Nybegynder
08. august 2006 - 23:40 #3
Niks, det er en gansk alm. gammeldags std. IDE.
Avatar billede team-temp Nybegynder
08. august 2006 - 23:40 #4
Har du sat jumpern rigtigt?
Avatar billede reb Nybegynder
08. august 2006 - 23:41 #5
team-temp>> ja, den findes der.
Avatar billede team-temp Nybegynder
08. august 2006 - 23:42 #6
Ups :S

Det har du jo prøvet
Avatar billede reb Nybegynder
08. august 2006 - 23:42 #7
team-temp> ja, det virkede inden jeg startede min geninstallation, og jeg har ikke været fysisk inde i maskinen, så jumperne burde stå rigtigt.
Avatar billede team-temp Nybegynder
08. august 2006 - 23:44 #8
Okaay.

Gå til Administrative Tools> Tryk på Computer Management> Tryke nede i bunden på Disk Managment> Du finder den hdd du har og højre klikker på den. Og trykker change drive letter. :)
08. august 2006 - 23:44 #9
... Hvilke muligheder giver [Diskhåndteringen] mht den HD som du ikke ka' se ?

... [Kontrolpanel][Administration][Computteradministration][Diskhåndtering] ...
08. august 2006 - 23:45 #10
(Det var vi vist enige om...)
Avatar billede team-temp Nybegynder
08. august 2006 - 23:49 #11
Dr1> Begge HD`s Kan godt ses

... Hvilke muligheder giver [Diskhåndteringen] mht den HD som du ikke ka' se ?

... [Kontrolpanel][Administration][Computteradministration][Diskhåndtering] ...
Avatar billede reb Nybegynder
08. august 2006 - 23:49 #12
team-temp>
Der ligger en disk 0, og en disk 1, men jeg kan ikke højre-klikke på disk 1, og skifte drev-bogstav kun på de partitioner der ligger på disk 0
Avatar billede team-temp Nybegynder
08. august 2006 - 23:51 #13
Hmm.. Sku da mystisk..

Tror jeg står af her så.. Men lytter
Avatar billede reb Nybegynder
08. august 2006 - 23:51 #14
jeg kan vælge at "konvertere til dynamisk disk". Skal jeg det?
Avatar billede reb Nybegynder
08. august 2006 - 23:52 #15
team-temp>trist :(, men tak for indsatsen.
Avatar billede team-temp Nybegynder
08. august 2006 - 23:55 #16
hehe er skam ikke smutter sider bare og lytter og tænker :)
Avatar billede team-temp Nybegynder
08. august 2006 - 23:56 #17
Ellers så skal du ind og rode i bios :S

Det skal du nok ikke gøre selv
Avatar billede team-temp Nybegynder
08. august 2006 - 23:57 #18
AHA! Er den ny formateret?=?
Avatar billede reb Nybegynder
08. august 2006 - 23:58 #19
Jeg resignere nu for dagen, og håber på et mirakel natten over. Omend ikke andet så en der kan komme med de vise sten :-)

mvh
Rene´
(Der smiler så meget som man nu kan, når man ikke kan komme i kontakt med alle sine personlige ting)
Avatar billede reb Nybegynder
08. august 2006 - 23:59 #20
team-temp>> ja, det nye C-drev er.
Avatar billede team-temp Nybegynder
08. august 2006 - 23:59 #21
Okay nat
Avatar billede team-temp Nybegynder
08. august 2006 - 23:59 #22
Avatar billede reb Nybegynder
09. august 2006 - 00:00 #23
prøver lige at kigge derinde, inden tandbørsten :-)
Avatar billede reb Nybegynder
09. august 2006 - 00:10 #24
Det syntes jeg ikke rigtig bar mig nogen steder hen. Opgiver nu for dagen.
Avatar billede team-temp Nybegynder
09. august 2006 - 00:11 #25
Okay
Avatar billede Slettet bruger
09. august 2006 - 07:40 #26
Jeg tror du har mistet din partitionstabel på din slavedisk - download og kør TESTDISK - guide på http://www.helgec.dk/lost%20partition.html - spørg igen hvis du er i tvivl - pas på med "WRITE" før du er helt sikker
Avatar billede reb Nybegynder
09. august 2006 - 10:12 #27
helgec> Det lyder da ikke usandsynligt. Prøver dit råd, i aften, når jeg kommer hjem, og vender tilbage. Håber at det kan hjælpe mig.
Avatar billede reb Nybegynder
09. august 2006 - 22:45 #28
helgec>> Heii.Det virkede sørme. Nu kommer du med i min aftenbøn, på positivsiden :-)
Smider du ikke et svar, så jeg kan honorere dig for din viden, som var til værdifuld hjælp.
Avatar billede Slettet bruger
09. august 2006 - 22:53 #29
Bed for pokker- alt hvad du kan, det er sjældent nogen der gør det for mig :o)