Avatar billede silversand.dk Nybegynder
10. august 2006 - 17:42 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Lan party

Jeg overvejer at holde et LAN party for nogle af mine kammerater fra efterskole og sådan, men har ingen ide om hvor man kan holde sådan noget.

Er der nogle der har en ide til hvor man kan finde lokaler til sådan noget, skal kunne være et sted fra 20-50, ved ikke hvor mange der kan komme.

Og om man kan booste internet i en weekend eller sådan, og hvad det koster.

- MvH SilverSand.dK
Avatar billede tribalroots Nybegynder
10. august 2006 - 17:55 #1
Der er mange som arrangere det på skoler, hvor de så låner skolen netværk.
Jeg kender bl.a. en med-arrangør af DUSK-party og de betaler skolen for at bestille et boost i løbet af de dage hvori arrangementet afholdes!
Avatar billede chrolle Nybegynder
10. august 2006 - 17:57 #2
hej

mener at hvis du holder det i et medbogerhus så stiller komunen lokaler gratis til rådighed, hvis det er et ofentlig angement. jeg kunne forestille mig at der var internet sådan et sted.

ellers kan du prøve at forsamlings hus men det koster...
Avatar billede silversand.dk Nybegynder
10. august 2006 - 18:04 #3
Chrolle -> Det er et privat arrangement.

Tribalroots -> Hvad koster det ca. at leje en skole, og at få boostet en internet forbindelse? (Lad os sige at de har en 1024/512 og jeg gerne vil have den op på 2/2mbit eller 4/4mbit)
Avatar billede tribalroots Nybegynder
10. august 2006 - 18:16 #4
Det er næsten umuligt at svare på lige umiddelbart! Det variere nok fra skole til skole, det samme gælder for boostet, det kommer an på hvilken udbyder skolen benytter!

Har hørt fra min ven, han siger internetpriser inkl. boost svinger fra 2000-8000kr. Det er så for deres store arrangementer.
De har også holdt en arrangement i Sektornet, hvor de fik nettet gratis, så alt efter hvor, hvordan og under hvilke omstændigheder du arrangere kan det svinge meget. Men det kan tydeligvis anbefales at du henvender dig til så mange steder som muligt da det svinger som det gør!
Avatar billede tribalroots Nybegynder
10. august 2006 - 18:18 #5
Det skal også lige nævnes at strømregningen normalt bliver en grim en, så det skal i også være forberedt på.
Til sidst, hvis i ikke selv har switche nok og derfor skal leje, så skulle dette efter sigende også være en dyr sag!
Avatar billede silversand.dk Nybegynder
10. august 2006 - 18:35 #6
switchene er heldigvis ikke nogen sag, da jeg har en del af dem. Men det der plager er lokaler og forbindelse.  Men må vel prøve mig omkring.
Avatar billede tribalroots Nybegynder
10. august 2006 - 18:41 #7
Held og lykke! ;-)
Avatar billede swiatecki Novice
10. august 2006 - 19:48 #8
vi har holdt det på den lokale skole .. det kostede os ialt 2000.. de har så fast 23mbit linie.
Avatar billede tribalroots Nybegynder
25. august 2006 - 19:18 #9
Nice! :D