Avatar billede staz Nybegynder
14. august 2006 - 11:17 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Flash og XML

Jeg har brugt søgefunktionen, og jeg har ikke fundet noget der kan hjælpe mig. Så nu prøver jeg:

Jeg har dette XML:

<xml>
<album id="1">
<billede src="billede.jpg"></billede>
<overskrift>Overskriften</overskrift>
<tekst>Her er der noget tekst</tekst>
</album>

<album id="2">
<billede src="billede2.jpg"></billede>
<overskrift>Overskriften2</overskrift>
<tekst>Her er der noget tekst2</tekst>
</album>
</xml>

Det er til brug i et foto album jeg er ved at lave, og hver "id" skal blot have et billede en overskrift og en tekst. En id er hver nye billede som findes, og jeg kan ikke finde ud af hvordan jeg kun loader dele af XML'en. Altså på billede 1 skal jeg have id=1 osv.

How to? Og meget gerne så simpelt så muligt så selv jeg kan forstå det =D
Avatar billede tribalroots Nybegynder
14. august 2006 - 12:20 #1
Håber denne tutorial måske kan hjælpe dig på vej:
http://www.communitymx.com/content/article.cfm?cid=D1CB3

Ellers kan du også prøve at downloade denne pakke, den indeholder nogle XML in Flash eksempler:
http://www.xmlinflash.com/index.php?page=downloads
Avatar billede mat Nybegynder
14. august 2006 - 14:13 #2
xml.firstChild er rod elementet, i dit tilfælde er det <xml> tagget.
xml.firstChild.childNodes er et array med nodes under dit rodelement. I ovenstående er det altså <album> tags, og hvad de ellers indlejrer af tags.

<album id="1"> vil altså være;

xml.firstChild.childNodes[0]

og derfor vil;

xml.firstChild.childNodes[0].childNodes

være endnu et array, med <billede>, <overskrift> og <tekst> elementerne.

et id i et tag hentes eksempelvis med xml.firstChild.childNodes[0].attributes.id (hvor "id" er navnet på attributten)

Du kan evt gå ind på www.gotoandlearn.com (når de kommer op igen), de har flere xml tutorials.

mvh mat