Avatar billede tullemor Nybegynder
14. august 2006 - 12:09 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Problem med at lave en pdf af en InDesign bog

Jeg sidder her med en bog bestående af flere dokumenter som jeg har samlet i InDesign. Problemet er nu at når jeg bruger funktionen "Export book to pdf" (fra Book-vinduet) ja så mangler der noget på nogle af mine "indkopierede" Excel-diagrammer. Jeg har i Excel-diagrammerne lavet nogle pile og nogle ekstra forklaringer.
Ovenstående undrer mig meget for når jeg printer til "pdf" ja så kommer hele figurerne med og det samme hvis jeg printer direkte fra InDesign.
Kan nogen komme med en løsning (trykkeriet) vil MEGET gerne have bogen samlet i een fil (og ikke i 30 små)..
14. august 2006 - 12:26 #1
Kunne tyde på et hukommelsesproblem.

Hvis det fungerer når du printer til en pdf-fil - er det så ikke løsningen på dit problem?
Avatar billede aurum Nybegynder
14. august 2006 - 14:55 #2
Når du eksporterer, får du en dialogboks frem, hvor du skal angive nogle indstillinger.
Under punktet 'generelt', er der nogle afkrydsningsbokse under 'Medtag'. Prøv at markere 'Objekter, der ikke udskrives'. Eksportér herefter filen.
Avatar billede tullemor Nybegynder
14. august 2006 - 15:06 #3
aurum -> Desværre virker det ikke. De ekstra forklaringer kommer godt nok med i pdf-filen men ikke en lodret linie og en pil.

erikjuul -> Jeg kan næsten ikke forestille mig at det skulle være et hukommelsesproblem - i så fald er det første gang jeg støder på det på denne maskine?! Og "Jo" jeg kan godt printe til en pdf-fil men som skrevet så vil det resultere i at jeg skal give trykkeriet 30 mindre filer, som de så selv skal finde ud af at trykke i den rigtige rækkefølge... (Og det er de absolut ikke særligt interesserrede i - ØV)
Avatar billede aurum Nybegynder
14. august 2006 - 15:21 #4
Jeg har selv været udsat for det samme problem, og nej, du har ret: det har intet med hukommelsesproblemer at gøre :-).

Det næste du kan prøve er, at når du indsætter Excel-diagrammet, skal du - i stedet for at bruge copy/paste - i InDesign vælge Filer -> Indsæt -> Under filtype vælger du Microsoft excel.
Avatar billede tullemor Nybegynder
15. august 2006 - 08:59 #5
Når jeg gør ovenstående kan jeg kun vælge de ark med mine data og ikke de ark med mine diagrammer... (Jeg bruger forresten CS2 - bare hvis det skulle gøre en forskel?)
Avatar billede aurum Nybegynder
15. august 2006 - 09:53 #6
Sidste mulighed, som bør virke:
Markér diagrammet og kopiér det
Opret et nyt dokument i Photoshop og indsæt diagrammet. Gem filen som .gif
Indsæt herefter gif-filen i dit InDesign-dokument.
Avatar billede tullemor Nybegynder
15. august 2006 - 10:47 #7
Det virker - selvom det absolut ikke burde være nødvendigt med den omvej. Tak aurum, send et svar og få points.
Avatar billede aurum Nybegynder
15. august 2006 - 10:51 #8
Enig i det med omvejen, men nogle gange må man sno sig :-)
Hermed svar