Avatar billede tkondrup Nybegynder
14. august 2006 - 21:48 Der er 6 kommentarer

Problemer med kode

Hej

Nu er jeg desværre ikke nogen ørn til dette her, men er fast besluttet på at lære det. Jeg har derfor lavet en database over min filmsamling, og vil gerne online kunne se/redigere i den, jeg har til dette også lavet en mangelliste, hvor jeg gerne vil tilføje film nemt og uden at skulle åbne Acces database manuelt. Men - jeg får bare en fejl.

Jeg har brugt flg. kode:

<%
' Databaseforbindelse - husk at angive sti til din database
Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
DSN = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; "
DSN = DSN & "DBQ=" & Server.MapPath("film.mdb")
Conn.Open DSN

' SQL sætning opbygges
strSQL = "Insert into mangelliste ("

(Original) values('" & Request.Form("Original") & "')"
(Udgivet) values('" & Request.Form("Udgivet") & "')"
(Dansk) values('" & Request.Form("Dansk") & "')"
(Land) values('" & Request.Form("Land") & "')"
(IMDb) values('" & Request.Form("IMDb") & "')"
(Serie) values('" & Request.Form("Serie") & "')"
(Prioritet) values('" & Request.Form("Prioritet") & "')"
(Bestilt) values('" & Request.Form("Bestilt") & "')"
(Videoclub) values('" & Request.Form("Videoclub") & "')"
(Computer) values('" & Request.Form("Computer") & "')"
(Set) values('" & Request.Form("Set") & "')"
(Uoriginal) values('" & Request.Form("Uoriginal") & "')"

'SQL sætningen eksekveres
Conn.Execute(strSQL)

'Luk forbindelse

Conn.Close
Set Conn = Nothing
%>

- hvad gør jeg galt?
Avatar billede jokkejensen Novice
14. august 2006 - 21:57 #1
tag at kopier din fejlmeddelelse herind - det letter det meget..
Avatar billede tkondrup Nybegynder
14. august 2006 - 21:58 #2
Fejlmeddelse:

Der opstod en intern HTTP 500-serverfejl

- Siden kan ikke vises
Avatar billede nielle Nybegynder
14. august 2006 - 22:00 #3
I ASP kan man ikke dele over flere linjer på den måde du har vist.

Desuden ville du få en SQL-fejl når dette var rettet: En INSERT skal stå på formen:

INSERT INTTO mangelliste (navn1, navn2, navn3) VALUES (værdi1, værdi2, værdi3)
Avatar billede nielle Nybegynder
14. august 2006 - 22:03 #4
' SQL sætning opbygges
strSQL = "Insert into mangelliste (Original, Udgivet, Dansk, Land, IMDb, Serie, Prioritet, Bestilt, Videoclub, [Set], Uoriginal) VALUES ('" & Request.Form("Original") & "', '" & Request.Form("Udgivet") & "', '" & Request.Form("Dansk") & "', '" & Request.Form("Land") & "', '" & Request.Form("IMDb") & "', '" & Request.Form("Serie") & "', '" & Request.Form("Prioritet") & "', '" & Request.Form("Bestilt") & "', '" & Request.Form("Videoclub") & "', '" & Request.Form("Computer") & "', '" & Request.Form("Set") & "', '" & Request.Form("Uoriginal") & "')"
Avatar billede nielle Nybegynder
14. august 2006 - 22:05 #5
I øvrigt er det ikke helt godt at bruge navnet "set" i din tabel i det dette er et reserveret ord i SQL. Det er derfor at jeg har sat []-klammer rundt om det - så klarer Access det alligevel.
Avatar billede nielle Nybegynder
23. august 2006 - 22:26 #6
Har du fået kigget på det?