Avatar billede pjensen73 Nybegynder
15. august 2006 - 02:09 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Vurdér intimo.dk - nytænkning af indkøbkurven..

Hejsa!

På vores nye internetbutik intimo.dk har vi gentænkt indkøbskurven, for at øge brugervenligheden. Derfor kunne vi godt tænke os at vise alle interesserede den og udbede os MASSERE af kritik og debat herom.

Fokus har som skrevet, ligget på brugervenlighed og alt er lavet fra bunden i Photoshop, Macromedia, Php og Ajax.

Prøv at ligge ting i kurven og gå så langt i vil i betalingsprocessen ;-)  Giv os jeres feedback, ideer, ris og ros - alt er velkommen.

Med venlig hilsen,

Nicolai B.
intimo.dk - undertøj med stil
Avatar billede apo Praktikant
15. august 2006 - 02:37 #1
Jeg retter lige linket for dig: http://www.intimo.dk/ ;-)

Umiddelbart ser det jo professionelt og stilet ud. Lækkert design, god struktur og tilrettelæggelse af indholdet.

Dog kan jeg ikke lige få øje på noget revolutionerende i forhold til indkøbskurven? Ud over, at den selvfølgelig er veltilrettelagt og er overskuelig.

Det virker alt i alt som et behageligt miljø, at net-handle i (hvis jeg ellers havde haft behov for flere underhylere :-D).

Kritiske punkter:

* Linkene i bunden af siderne er _meget_ mørke - Jeg så dem kun ved et tilfælde. Prøv at gøre linkfarven mere lys.

* MarkUp (XHTML/HTML). I benytter en XHTML-DOCTYPE men skriver almindelig HTML 4.01 Transitional? Så er det denne DOCTYPE, I skal benytte: <!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd">

I bør også gennemgå MarkUp'en via W3C's MarkUp-validator: http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%2F%2Fwww.intimo.dk%2F

Der er lidt at rette. Ellers et lækkert site :-)
Avatar billede Slettet bruger
15. august 2006 - 03:30 #2
Vild med designet, ser prof ud!
Jeg ville godt turde at købe der, da det ser ud til at være en troværdig virksomhed.
Avatar billede pjensen73 Nybegynder
15. august 2006 - 10:45 #3
Tak for de gode feedbacks.

Nico

Ps. Fyr endelig løs hvis der er flere der har lyst til at give kritik.
Avatar billede apo Praktikant
15. august 2006 - 13:48 #4
Nico/intimo2 > Jeg kan se at du er ny her på Eksperten - og velkommen til :-)

Der er nogle ting, du bør sætte dig ind i, inden du evt. kaster dig ud i flere spørgsmål eller inden du fortsætter med dette spørgsmål:

1. Du har to brugere (intimo og intimo2). Ifølge Ekspertens regler må du kun have én bruger. http://www.eksperten.dk/regler.phtml

2. Du har oprettet to identiske spørgsmål. Dette og http://www.eksperten.dk/spm/726175. Luk et af spørgsmålene. http://expfaq.dk/?id=19#to_gange_spm

3. Du har selv lagt et 'svar' i spørgsmålet her hvilket kan tyde på, at du ikke er helt inde i hvordan man bruger Eksperten.

For alles skyld (både din egen og for dem, der svarer på dine spørgsmåls skyld) bør du gennemlæse denne: http://expfaq.dk/ (Uofficel FAQ). Derved får du en bedre forståelse af hvordan Eksperten hænger sammen :-)
Avatar billede intimo Nybegynder
15. august 2006 - 18:33 #5
Hej Apo,

Jeg har nu lukket min intimo2 account og besvaret min denne post.

Gider du at rette linket i denne post, da jeg ikke kan finde et sted hvor man kan rette sin post.

Med venlig hilsen,

Nicolai
intimo.dk
Avatar billede apo Praktikant
15. august 2006 - 19:47 #6
Jeg kan ikke rette dit link for dig lige som, du heller ikke selv kan rette det. Herinde kan man ikke rette i sine indlæg (endnu i al fald).

Det er muligt, at en co-admin kan gøre det for dig hvis du kontakter dem (men det er jeg ikke en gang sikker på, at selv de kan).

Jeg håber, at du kunne bruge min kritik af dit site til noget.
Avatar billede Slettet bruger
21. august 2006 - 10:38 #7
intimo> jeg kan se i har lavet kurven med cookie?
Ang mit spm. http://www.eksperten.dk/spm/726863
Avatar billede kimmys Nybegynder
22. august 2006 - 23:24 #8
Produkter:

Jeg har meget svært ved at læse knappen i størrelseguide, i hvert fald i min opløsning 1280*1024, og det samme gælder for vaskeanvisningsknappen.

"*: forventet. Alle priser er inkl. moms" Jeg har ikke rigtig kunne finde nogen steder hvor den * skulle passe hen til. Synes ikke at "Alle priser er inkl. moms" passer ind lige der, det virker som om den bare er smidt ind der. eller så skulle det måske stå med en lidt lysere farve. ( nu har jeg så fundet ud af hvor den * høre til henne, men den kommer jo først frem når man har valgt en størrelse, virker måske lidt forvirrende!

Hvis man trykker på "læg i kurv" uden at ha' valgt en størrelse, sker der ikke noget, der burde måske lige komme en lille oplysning frem om at man har glemt at vælge en størrelse.

I har 3 farver for at vise om en ting er på lager, jeg startede med at kigge efter en boks. ved hvert produkt, men går ud fra det er størrelse (s m l..) farven det gælder ved, men bliver det så ikke lidt svært at se når en vare er udgået, eller det er måske meningen?

Kundeservice:

Hvis man ikke intaster nogen besked eller e-mail får man denne besked:
Exception in PHP Script
/ajax/ajaxFeedback_submit.php

osv. osv.

hvis man indtaster ens mail adr. men ikke nogen besked, skriver I at I nok skal svare tilbage, men på hvad? hehe I bør nok lige tjekke om der er intastet noget i besked feltet og hvor meget!

Man kan tilmelde sig nyhedsbrev uden at intaste hverken navn eller mail adr. det synes jeg er en flot service af jer, hvis I selv har tænkt jer at finde frem til de opysninger, så I skal nok lige tjekke de 2 felter for indtastninger!

OG så kan man også framelde sig uden at være tilmeldt..

Generalt:

En rigtig flot og gennemført side! Farver og former passer godt sammen og siden virker tryg og god.

Dog synes jeg det er lidt "kedeligt" at der ikke er mere forskel på forsiden og produkt siden, man ligger faktisk ikke mærke til at man har trykket på knappen!

Hvis I virkelig gerne vil være seriøse og kunde mindet så skal I skynde jer at få e-mærket, det er i hvert fald en ting jeg altid kigger efter inden jeg handler!

Held og lykke med siden, og husk at de ting jeg er kommet med kun er personlige holdninger og meninger og andre kan have anden!

Men siden virker som om den kun er blevet designet og ikke ordentligt gennemtestet af jer selv, ellers burde jeg ikke kunne finde de fejl under kundeservice!
Avatar billede intimo Nybegynder
23. august 2006 - 10:56 #9
1000 tak for din grundige gennemgang - det er sådan noget man virkelig kan bruge til noget ;-)

Nico
www.intimo.dk
Avatar billede Slettet bruger
23. august 2006 - 12:00 #10
I bør nok lige tjekke HTML'en som apo skrev ^^ ()

Et godt plug-in til Firefox - når man udvikler osv.:
https://addons.mozilla.org/firefox/887/
https://addons.mozilla.org/firefox/60/
Avatar billede Slettet bruger
23. august 2006 - 12:00 #11
^^ Kommentar: apo
Avatar billede intimo Nybegynder
23. august 2006 - 12:15 #12
Fede plug-ins!

Tak.
Avatar billede Slettet bruger
23. august 2006 - 14:15 #13
Ja de er rigtig fede, du kan finde flere derinde på:
https://addons.mozilla.org/search.php?cat=5&app=firefox&appfilter=firefox&type=E
Avatar billede Slettet bruger
31. august 2006 - 10:56 #14
Intimo> Hvad gør du så hvis det nu er brugeren har slået Javascript fra, så kan man lige pludseligt ikke ret meget på siden.