Avatar billede heyckendorff Praktikant
16. august 2006 - 23:15 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

tastatur og skrivebord virker ikke

Min computer er begyndt at gøre underlige ting.
Nogle gange når jeg klikker på et ikon, det være sig mapper eller genveje til programmer, så kommer der sådan en "preferences" dialogbox op i stedet for at programmer startes eller mapper åbnes.
Samtidig kan jeg ikke højreklikke på noget. Når jeg gør det kommer den normale dialogbox til syne i et splitsekund for så at forsvinde igen.
Heller ikke programmer jeg har i bjælken for neden virker...når jeg kilkker på dem kommer "preferences" boxene frem.
Sidst men ikke mindst begynder tastaturet at skrive mærkelige tegn eller også vil det slet ikke skrive.

Men som sagt er det ikke hele tiden. Lige før var den helt fucked up, men nu virker den igen.

Nogle der har et bud på hvad det kan være. Har lige kørt en Ad-Aware og en HiJackThis samt scannet for virus uden at finde noget umiddelbart suspekt.

Nogle der har et godt bd på årsagen?

Mvh

Werner
Avatar billede avlund Nybegynder
16. august 2006 - 23:20 #1
Det er muligt at din shift- eller control-knap har sat sig fast, enten fysisk eller softwaremæssigt.

Nogle gange hjælper det at trykke et par gange på pågældende knap, så den "giver slip". Af og til bliver man dog nødt til at reboote. Varierer tit fra maskine til maskine (tastatur til tastatur).
16. august 2006 - 23:48 #2
... for at dele problemet på midten - prøv med en anden staveplade (=tastatur) ...
Avatar billede heyckendorff Praktikant
17. august 2006 - 19:06 #3
Jeg scannede computeren en gang mere for virus hvor den fandt en virsu der hed Zlob.RU og da den var væk fungerede det hele igen, så jeg tillader at give mig selv pointene.