Avatar billede kkc Nybegynder
17. august 2006 - 08:23 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Integration af skrifttyper

Henvisning til psykochickens løsning i spørgsmål
http://www.eksperten.dk/spm/725689.

( eksempel på: http://www.interbox.dk/tshirt.htm )

Er det muligt at integrere skriftfonts så at brugeren kan vælge ud fra en kombinationsboks eller lignende ?
Det kan være tale om forskellige strifttyper der ikke er standard Windows - er det muligt ?
Avatar billede olebole Juniormester
17. august 2006 - 11:21 #1
<ole>

Skriften skal være installeret på brugerens PC, så du kan i princippet kun anvende standard skrifter. Dog udviklede MS på et tidspunkt en metode til at bruge ikke-standard skrifter, men den er tung og kan ikke anbefales.

/mvh
</bole>
Avatar billede kkc Nybegynder
17. august 2006 - 18:16 #2
>olebole hvordan gør de det så her?: http://www.barstekstil.com/eng/a.asp
ved godt det er en asp løsning - men principperne må vel være det samme. Er det ikke noget med at skrifttyperne skal ligge 'på serveren' ?
Avatar billede olebole Juniormester
21. august 2006 - 14:17 #3
Nej, hvis du vælger en skrift, der ikke findes på din maskine, vælges en standard. Prøv f.eks. at vælge én af de sidste fem skrifter (dem efter Verdana) ... så kan du se, du vælger den samme skrift fem gange  ;o)

Deres standard-skrift er en serif-skrift ... vist nok Times New Roman
Avatar billede kkc Nybegynder
21. august 2006 - 19:36 #4
Ja, du har fuldstændig ret. Opdagede det sidste dag da jeg var inde på siden. Hedder løsningen så flash eller lignende såfremt man gerne vil ha' integret skrifttyperne ?
Avatar billede olebole Juniormester
22. august 2006 - 12:42 #5
Flash kunne være en løsning ... det afhænger af, hvad det mere præcist skal bruges til og hvordan.
En anden løsning kunne være at lade serveren udskrive et billede on-the-fly. Under PHP kan det gøres med GDLib - under PHP og ASP kan det endvidere gøres med ImageMagick  :)
Avatar billede kkc Nybegynder
23. august 2006 - 15:51 #6
OK meget interessant - meningen er at brugeren selv kan 'designe' en ønsket tekst over f.eks. en tshirt og så pr. mail fremsende informationer så at man kan trykke efter det.
Avatar billede kkc Nybegynder
23. august 2006 - 15:53 #7
Ole> er vi ikke kommet så langt i besvarelsen at du sender et svar og jeg kvitterer med point som tak for din hjælp
Avatar billede olebole Juniormester
28. august 2006 - 12:58 #8
Læg du bare selv et svar - og accepter det. Så kan du bruge dine points til et spørgsmål i PHP-kategorien. Du kan evt. prøve en søgning à la:
    http://www.eksperten.dk/spm/Programmering/Script/PHP/?sort=&order=DESC&status_1=on&status_2=on&status_3=on&spm_creator=&spm_part=&spm_answer=&find=gdlib+tekst&engine=exp

F.eks. et spm. som dette:
    http://www.eksperten.dk/spm/444948

- og der er masser af andre at hente hjælp i  ;o)
Avatar billede kkc Nybegynder
03. september 2006 - 21:31 #9
OK - mange tak for din hjælp