Avatar billede krasmussen Nybegynder
20. august 2006 - 15:46 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Kalender ifb. med datofelt

Hvordan kan jeg ved siden af et datofelt, vise et kalenderikon og vælge (og indsætte) en dato fra en "mini-kalender"??
Avatar billede mugs Novice
20. august 2006 - 15:49 #1
Du finder kalenderen som et Acticex objekt i menuen indsæt > ActiceX
Avatar billede mugs Novice
20. august 2006 - 15:50 #2
Private Sub Calendar2_Exit(Cancel As Integer)
Me.dato = Me.Calendar2
End Sub

Hvor Calendar2 er navnet på din kalender og dato er navnet på formularens felt der skal tildeles værdien fra Calendar2.
Avatar billede krasmussen Nybegynder
20. august 2006 - 15:57 #3
Ja - ok, nu får jeg godt nok kalenderen frem, men datoen som markeres overføres ikke til feltet?
Avatar billede krasmussen Nybegynder
20. august 2006 - 15:59 #4
Ville iøvrigt gerne indsætte Date/Time picker, men koden er vel den samme?
Avatar billede mugs Novice
20. august 2006 - 16:14 #5
Koden er afprøvet i anden sammenhæng og fungerer når du forlader kalenderen. Jeg kan sende dig en lille testdb. Blot læg din email.
Avatar billede krasmussen Nybegynder
20. august 2006 - 16:18 #6
ja tak gerne...har allerede del db's fra dig, men har fejlagtigt fået slettet den med indholdsfortegnelse :-(  rasmussen_kenneth@hotmail.com
Avatar billede mugs Novice
20. august 2006 - 16:39 #7
Sendt.
Avatar billede krasmussen Nybegynder
20. august 2006 - 17:06 #8
Tak for det, betyder det så at når der er et antal felter på formen, så skal der være et tilsvarende antal Sub?...jeg troede naivt, at man kunne gøre som detn lille kalender der kommer / er i f.eks. outlook, hvor også ugenumre kan ses til venstre...
Avatar billede mugs Novice
20. august 2006 - 17:13 #9
Du skal have en kode for hvert felt der skal modtage en værdi fra kalenderen. M.h.t. til ugenr kan du vel bare formattere feltet, så det viser det ønskede.