Avatar billede janfrost Nybegynder
22. august 2006 - 10:16 Der er 7 kommentarer

Curseren bevæger sig hele tiden

For nogen tid siden begyndte curseren på min bærbare at bevæge sig hen over skærmen mens jeg skriver - uden at jeg rører ved musen eller mousepad, og det er ofte svært af sætte curseren på det sted, jeg vil have den hen. Hvad kan det skyldes, at den er begyndt at opføre sig på den måde?
Avatar billede miqe Nybegynder
22. august 2006 - 10:26 #1
Er det en optisk mus?
Jeg har selv oplevet det samme med optiske mus.
Min erfaring er at det nogle gange kan afhænge af underlaget.
Nogle underlag kan få curseren til nogle gange at fare i én retning når man flytter den stille og roligt i en anden.
At det sker ude at du rør ved musen har jeg også oplevet. I disse situationer har cursoren i mit tilfælde bare flyttet sig langsomt og er holdt op, så snart jeg har flyttet en smule på musen.
Jeg har lagt mærke til at nogle musemåtter, samt overflader af træ med årer kan få en optisk mus til at opføre sig mærkeligt, når man bevæger den.
Avatar billede janfrost Nybegynder
22. august 2006 - 10:35 #2
Der sker også, når jeg kun bruger den indbyggede mousepad.
Avatar billede gratis Nybegynder
22. august 2006 - 11:31 #3
en ting du ka prøve: afinstaller musen via Enhedsorientering, genstart maskinen og la' windows finde og installere musen igen.Eller du ka prøve med Systemgendannelse fra før problemet opstod.
22. august 2006 - 11:33 #4
Er det en thinkpad eller en anden form for ibm bærbar ?
Avatar billede janfrost Nybegynder
22. august 2006 - 12:14 #5
Jeg geninstallerede hele molevitten forleden, fordi jeg troede, det var en softwarefejl. Nu har jeg talt med Toshiba support som mener, det er en hardwarefejl, så jeg må have denne maskine (Tecra M2) afsted for fjerde gang indenfor halvandet år. To gange er skærmen gået, tastturet én og nu skal - siger de - bundkortet skiftes. Selvom der er tre års garanti er det for dårligt, synes jeg. Men tak for de gode forslag til løsning.
Avatar billede miqe Nybegynder
22. august 2006 - 13:35 #6
Med de forudgående problemer i øje, har de nok ret i at det er motherboardet.
Håber du får løst problemet.
Avatar billede Epic Ets2 Novice
01. maj 2021 - 18:53 #7
jeg har også problemet men ved ikke det er  Men jeg bruger et Logitech g502 hero

samt et razer musemåtte