Avatar billede da_nigga Nybegynder
15. maj 2001 - 10:57 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Korrekt format af UPDATE ?

Hvordan laver man en korrekt SQL sætning med UPDATE ??

Er det :
SQL = \"UPDATE tabel Set felt1 = tekst1, felt2 = tekst2, felt3 = tekst3\"
eller ??
Avatar billede nute Nybegynder
15. maj 2001 - 11:00 #1
nesten...

SQL = \"UPDATE tabel Set felt1 = tekst1, felt2 = tekst2, felt3 = tekst3 WHERE id = x\"

du skal også huske på å sette \'\' rundt de kolonner som ineholder string, og ingen \'\' rundt de kolonner som inneholder tall...

/nute

Avatar billede da_nigga Nybegynder
15. maj 2001 - 11:03 #2
nute >> Okay...
Hvis jeg så skal sætte en variable ind bliver det vel noget med
SQL = \"UPDATE tabel Set felt1 = \"tekst1\", felt2 = 2, felt3 = \" & variabel & \" Where id = x\" ???
Avatar billede nute Nybegynder
15. maj 2001 - 11:06 #3
nesten igjen :)

du skal bruke pinger \', ikke gåseøyne \" :

SQL = \"UPDATE tabel Set felt1 = \'tekst1\', felt2 = 2, felt3 = \" & variabel & \" Where id = x\"

men hvis kolonnen \'felt3\' inneholder tekst, så skal din sql se sånn ut:

SQL = \"UPDATE tabel Set felt1 = \"tekst1\", felt2 = 2, felt3 = \'\" & variabel & \"\' Where id = x\"

/nute
Avatar billede da_nigga Nybegynder
15. maj 2001 - 11:12 #4
nute >> Takker mange gange ;o) *Ss*
Avatar billede nute Nybegynder
15. maj 2001 - 11:14 #5
anytime :)
Avatar billede da_nigga Nybegynder
15. maj 2001 - 11:28 #6
nute >> Hmmm har lige et problem mere som jeg håber du kan hjælpe med...
Du skal nok få point få det også...

Jeg får følgende fejl :
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error \'80040e09\'

[TCX][MyODBC]You have an error in your SQL syntax near \'), 3, koen)\' at line 1

/default.asp, line 186

Fejlen skulle lige i denne linie :
sql2 = \"Insert Into brugere (navn, logintime, last_time, status, kon) values (navnet, Now(), Time,(), \" & Session(\"status\") & \", koen)\"

Håber du kan hjælpe mig (Igen) :o)
Avatar billede da_nigga Nybegynder
15. maj 2001 - 11:31 #7
Upz... Fandt selv fejle *Gg*
Avatar billede nute Nybegynder
15. maj 2001 - 11:31 #8
prøv å skriv ut din sql med response.write istedenfor å eksekvere den, så jeg kan se hvordan den ser ut