Avatar billede Dazzle Novice
24. august 2006 - 23:39 Der er 1 kommentar og
2 løsninger

Problemer med aktivt link

Hej eksperter

Jeg håber jeg er i den rigtige kategori, så here goes. Jeg har lavet et aktivt link i min CSS som ser sådan ud:

a:active {
  background: url("images/bg.gif") no-repeat top left;
}

Hvordan for jeg mit link til at forblive aktivt med det valgte baggrundsbillede? ovenstående løsning virker nemlig kun så længe man holder museknappen nede.. Idéen er at gøre mit site mere brugervenligt ved at indikere hvilken side man er på. Findes der en enkelt metode, eller skal men til at bruge javascript?? Please help..
Avatar billede domaz.dk Novice
25. august 2006 - 07:53 #1
a.active {
  background: url("images/bg.gif") no-repeat top left;
}

dit link der er aktivt:
<a href="activeside.html" class="active">active</a>
<a href="andenside.html">andenside</a>
Avatar billede Dazzle Novice
25. august 2006 - 10:53 #2
Hmmm, det kunne jeg da egentlig godt selv ha' regnet ud *Gg* Nu skal jeg bare ha gjort det dynamisk!! Tak for det.
Avatar billede domaz.dk Novice
25. august 2006 - 11:35 #3
ja men du regnede det ikk selv ud... men vi lader det bare ligge der... bare husk det til en anden gang at det er faktisk ham der kommer med det rigtige svar der fortjener pointne... (:

- men det var heller ikk så svært... (: så det går nok..