Avatar billede mulan Nybegynder
26. august 2006 - 22:41 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Trafik fra 2003 til 2000 Exchange

Hejsa

Jeg er ved at opgradere til 2003 både på AD og Exchange. AD kører mixed mode og det samme gør Exchange 2003sp2 srv. Min gamle 2000 og den nye 2003 Exchange er i samme organisation. Jeg kan fint flytte mailbokse over på 2003, og alt virker pånær, at jeg ikke kan sende mail fra en mailboks der ligger på 2003 til en intern mailbox på 2000. Ekstern mail går fint. Jeg får en NDL rapport på 2003 mailboksen, der siger at mailen ikke kunne afleveres pga. en policie på destinationsservren. På 2003 smtp køen ligger mailen i retry mode, og den kommer aldrig videre.

Jeg har ikke kunnet finde en policy på hverken Exchange 2000 eller 2003, som skulle kunne løse dette.

HJÆLP!!
Avatar billede erp Nybegynder
05. september 2006 - 15:27 #1
Har du checket event loggen på w2000 maskinen?
Kan begge servere slå "hinanden" op via DNS på selve host navnet?
Mvh. Erp
Avatar billede mulan Nybegynder
05. september 2006 - 16:55 #2
Tak for input. Har netop i dag konstateret, at problemet skyldtes, at Symantec Antivirus klinten på 2K3 serveren. Efter at have disabled mailscan samt ekskluderet Exchange folderne, så fungerer det. Disse ting bliver i forvejen håndteret af Symantec Mail Security, så det bliver løsningen.