Avatar billede mjanne Praktikant
31. august 2006 - 13:44 Der er 5 kommentarer

PS/2 mus- og tastaturport virker (vistnok) ikke

Hej

jeg har en Logitech MX1000 mus, som opfører sig lidt mærkeligt. Cursoren hopper fra tid til anden umotiveret rundt. På Logitechs hjemmeside står, at denne fejl kun optræder, hvis musen er forbundet via et USB-stik (hvad min er), men at fejlen forsvinder, hvis man bruger et PS/2 stil i stedet.

Da jeg har skuffen fuld af små grønne overgangsstik mellem USB og PS2, ville jeg prøve med et af disse i stedet, men så virker musen ikke overhovedet.

Et kig i enhedshåndteringen ... men her er jeg på usikker grund ... viser ingen PS/2 indgange, men derimod en masse !-tegn under 'Andre enheder'.

Hvordan kan jeg få PS/2-stikket til at fungere? Maskinen er omtrent ny, så jeg er stadig i 'installering-af-alle-mine-gamle-men-nødvendige-programmer'-fasen! Jeg ved mao ikke, om jeg selv har ødelagt noget.

mvh

Marianne
Avatar billede junl Nybegynder
31. august 2006 - 14:07 #1
Og du er sikker på at den sidder i PS/2 stikket til mus og ikke den til tastaturer?
Avatar billede mjanne Praktikant
31. august 2006 - 14:21 #2
Ja - jeg har kigget nøje: Det grønne stik er til mus og det lilla til tastaturer.

mvh
marianne
Avatar billede snakeeye Nybegynder
31. august 2006 - 15:06 #3
Du skal huske hvis at du sætter en PS/2 mus til skal du genstarte computeren før den virker (det er en af de gode ting ved usb at det bare virker med det samme)

Det med at cursoren hopper rundt kan også skyldes underlaget som du kører musen på, eller hvis du kører musen igennem en switchbox
Avatar billede mjanne Praktikant
31. august 2006 - 15:26 #4
Ja - det er jeg med på. Jeg tager ikke noget ud eller ind af en PS/2-port uden at maskinen er slukket. Dermed får jeg også startet maskinen påny.

Lasermusen skulle kunne køre på næsten hvadsomhelst. Den konkrete mus har jeg haft siden den kom frem, og den har hidtil kørt på det samme underlag, som jeg bruger nu - men på en anden computer.
Avatar billede snakeeye Nybegynder
31. august 2006 - 15:42 #5
Prøv med en anden mus for at se om PS/2 porten er defekt eller deaktiveret.

Kan jo også være driverproblemer, enten logitechs eller driver til dit bundkort.