Avatar billede -unknown- Nybegynder
01. september 2006 - 10:13 Der er 20 kommentarer og
2 løsninger

Lydkort: Fejl.

Hey alle sammen, jeg har et stort problem som jeg håber i kan hjælpe mig med :)

Jeg har i langt tid haft et problem med mit onbord lydkort.
Det underlige var at det var forskelligt hvornår det skete, men i hvert fald når det gjorde at kunne jeg ikke høre musik, være på Ventrilo mm.

Information:

Den skrev denne meddelse i Winamp: Bad DirectSound driver. Please installer proper drivers or select another device in configuration.)

I Start > Tilbehør > Underholdning > Lydstyrke skrev den: Der er ingen aktive mixerenheder tilgængelige. Hvis du vil installerere mixerenheder, skal du klikke på Tilføj Hardware.

I Start > Tilbehøre > Underholdning > Lydoptager skrev den: Lydoptager kan ikke indspille eller afspille fordi der ikke er installeret en lydenhed.

Alt dette skete kun engang imellem og var fixet ved at genstarte computeren.

Nå, men her idag købte jeg et Indsat link
i håb om at det ville fixe problemet fuldstændigt.
Men da jeg puttede den i computeren, deaktiverede onbord lydkort i bios og installerede driveren, var problemet der igen, men denne gang skete det hver gang, jeg har stadig ikke fået den til at virke en eneste gang, men fejlmeddelserne er de samme som med det gamle lydkort.

Yderlig information:

Fakta 1: I enhedshåndtering ses alle 3 drivere (Hvilket er korrekt ifølge manualen), og hvis man går ind i egenskaber ser man også at: "Denne enhed virker korrekt."
Men, hvis man går videre ind i egenskaber fanen > Mixerenheder > Egenskaber så står der: Driveren er aktiveret, men ikke startet.
(Det tyder vel på at den er installeret korrekt, men driver "prosessen" er ikke startet, og det ville også passe med all fejlmeddelserne).

Fakta 2: I Kør > "Dxdiag" (DirectX) > "Sound" fanen skriver den: No sound card was found.

Fakta 3: I Kør > "Services.msc" > Tjenester > Windows Audio er slået til. (Dette var der nogen der mente ville fixe det, men ikke i mit tilfælde)

Håber du kan hjælpe mig, har brugt 7 timer hvor jeg har søget efter løsninger "Non stop". Jeg er desperat :)

Ps. Jeg undskylder evt. grammatiske fejl osv.

- Unknown over and out.

Jeg giver 150 pts. for et svar for dette spørsmål, har spurgt andre steder, ingen har kunnet finde løsningen.
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
01. september 2006 - 10:39 #1
Afinstaller de gamle drivere lad Windows finde nogle nye. Virker det ikke må du ud og finde de sidste spritnye til dit onboard lydkort.
Avatar billede -unknown- Nybegynder
01. september 2006 - 10:50 #2
Hej John,

Tak for din hjælp men du må desværre have misforstået det, jeg HAVDE et onbord men jeg har nu købt et eksternt.

Og jeg har afinstalleret og installeret driverene 3 gange, opdateret dem fra producentents hjemmeside, og windows kan ikke finde nogen.

Men tak for hjælpen alligevel, jeg er meget taknemlig :)
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
01. september 2006 - 13:09 #3
Hej, men du skriver det her:Jeg har i langt tid haft et problem med mit onbord lydkort.

Hvis du har et nyt externt lydkort skal du ind i bios og disabled det onboard lydkort før det virker. ;-)
Avatar billede -unknown- Nybegynder
01. september 2006 - 14:07 #4
Og længere nede skriver jeg at jeg endte med at købe et nyt kort. Jeg skrev også at jeg allerede havde disabled onbord i bios :) Anywys, tak for hjælpen indtil videre :)
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
01. september 2006 - 14:51 #5
Ja oki, men ikke for at genere så er det svært at tyde det du skriver."Nå, men her idag købte jeg et Indsat link"  ;-)
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
01. september 2006 - 14:59 #6
Prøv også at skrive hvilket externt lydkort det drejer sig om,fabikat osv........
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
01. september 2006 - 15:00 #7
>Fabrikat
Avatar billede -unknown- Nybegynder
01. september 2006 - 15:00 #8
Undskyld, min fejl :) Linket var blot et link til lydkortet jeg købte. http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=113905
Avatar billede -unknown- Nybegynder
01. september 2006 - 15:03 #9
Som jeg skrev aller først så var problemet der også med mit eksterne, men onbord var et Sound max, kan ikke lige huske typen, og kan ikke tjekke det mere da jeg har det eksterne installeret istedet.
Avatar billede -unknown- Nybegynder
01. september 2006 - 15:04 #10
Og eksternt står i linket der står lidt over.
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
01. september 2006 - 15:53 #11
Synd du ikke viste det for længe siden, det er nøjagtigt magen til mit lydkort som jeg rodede med i 2 dage før det virkede. Allerførst skal du have installeret fra Audiotrak cden, efter det skal du ind og hente den sidste nye driver til lydkortet.
Sender et screenshot af mine indstillinger senere.
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
01. september 2006 - 15:58 #12
Kan sende den driver jeg brugte som sidste nye?
Avatar billede -unknown- Nybegynder
01. september 2006 - 16:42 #15
Mange, mange, mange tak John.

Du skulle vide hvor længe jeg har siddet foran computeren, prøvet at få dette problem fixet :)

Jeg kan desværre ikke få testet om det virker da jeg prøvede at lave en reperation på windows (En eller anden sagde at jeg skulle prøve det) Men da jeg gjorde det så begyndte installationen at blive "Corrupted" Der kom en meddelse op hvor man kunne vælge at springe over den corruptede fil eller prøve igen. Et Ja / Nej spørgsmål. Men uanset hvad man trykker så genstarter den og genoptager installationen hvorved at "kassen" kommer op igen, så jeg er lige nu i en uendelig lykke.

Jeg forventer selvfølgelig ikke at få hjælp med dette, men jeg syntes bare at jeg lige ville informere dig :)

Ps. John, jeg giver dig dine velfortjente 150 pts (Ville ønske jeg kunne give dig mere).

Mange tak for hjælpen.
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
01. september 2006 - 16:59 #16
Det var så lidt, du fortsætter bare i denne tråd selvom du har givet point, skal nok svare hvis der kommer flere spørgsmål om lydkortet. ;-)
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
01. september 2006 - 19:43 #17
Ikke for at være efter dig, men du skal lige huske at acceptere mit svar.;-)

http://expfaq.1go.dk/?id=3#behandling_af_svar
Avatar billede -unknown- Nybegynder
01. september 2006 - 21:10 #18
Haha, det må du sku undskylde, jeg trode jeg havde gjort det allerede, vidste ikke at jeg skulle makére dit navn :)
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
01. september 2006 - 21:13 #19
Hej og takker for point.
Avatar billede -unknown- Nybegynder
01. september 2006 - 21:15 #20
Hej igen.

Jeg klarede forresten installationen, og nu har jeg endnu et spørgsmål vdr. lydkortet :)

(Håber ikke at jeg "kører" for meget på dig :)Du har været en god hjælp indtil videre).

Jeg giver dig selvfølgelig points i en ny tråd som jeg lige opretter hvis du kan hjælpe mig med følgende problem :)

Nu når jeg har fået alt op og køre, ikke flere fejlmeddelser, driveren virker og det hele, så kan jeg stadig ikke høre noget med mit headset.

Inde i softwaren som fulgte med programmet så opfatter den lyd når jeg for eksempel afspiller musik, men jeg kan stadig ikke høre lyden i mit headset.

Og jeg har selvfølgelig tjekket de mest indlysende muligheder. (Skrue op for lyden osv)

Problemer har det med at følge efter mig :)
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
01. september 2006 - 22:10 #21
Kører med Cambrigde Soundworks thx 5.1 surround her og hardesværre ingen headset, men virker lyden hvis du kobler alm. højttalere til?
jeg bruger det specielle stik der fulgte med til at at connecte 5.1 højttalerne med.

når du åbner menuen i Prodigy er der en der hedder speakers sæt flueben ved headphones så burde de virke. .-)
Avatar billede -unknown- Nybegynder
01. september 2006 - 22:20 #22
Det klarede det, jeg satte mit headset stik i "front R/L" stikket. Mange tak skal du have, jeg opretter lige en tråd hvor du kan få dine 150 pts.

Du skulle lige vide hvor glad jeg er :)