Avatar billede kelvin Nybegynder
04. september 2006 - 18:50 Der er 11 kommentarer

Kommentare til billeder på hjemmeside!

Hej!

Grunden til min titel ikke er så beskrivende, er fordi jeg ikke ved hvad et er jeg leder efter hedder.!

Jeg har en side der hedder www.komtilpappa.dk, og vil inde under billeder have oprettet et slags system hvor man kan oprette kommentarer.
Jeg har prøvet at finde svaret på mit spørgsmål herinde. Men problemet er at alle dem de anbefaler har et artikel o.s.v. system installeret. Men det har jeg allerede.

Men det jeg søger er KUN et slags script til at oprette kommentarer, så folk kan skrive deres navn, evt email og skrive en tekst.

Håber i kan give mig et svar på dette..

Venlig hilsen
Kelvin
Avatar billede madeindk Nybegynder
04. september 2006 - 19:02 #1
Hej kelvin! Har billederne et id eller noget der gør at de er unikke i en database eller lignende?
Avatar billede kelvin Nybegynder
04. september 2006 - 19:47 #2
Ja, det har de... de ligger i en database med unikt id. Det er lavet i ASP
Avatar billede madeindk Nybegynder
04. september 2006 - 19:53 #3
Ok.

Er det Access database?
Avatar billede kelvin Nybegynder
04. september 2006 - 19:54 #4
Jep det er Access database
Avatar billede kelvin Nybegynder
04. september 2006 - 19:59 #5
Så lige din side, imponerende (:
Men har du nogen forslag?
Avatar billede madeindk Nybegynder
04. september 2006 - 20:06 #6
Hehe, tak :-)

Har massere af forslag, der er mange forskellige måder at gøre det på. Men det er jo et større projekt. Først skal du gøre din database klar til det, lave en ny tabel med id, kommentar og dato hvis du vil ha det. Du kan skrive tilbage når du har gjort det og så kan du informere om hvad dine felter hedder, så skal jeg nok få sat noget sammen til dig.
Avatar billede kelvin Nybegynder
04. september 2006 - 21:13 #7
Hej!

Du kan prøve at se et eksempel jeg gerne vil have. http://www.syke.dk/2006/09/02/anmeldelse-method-man-421-the-day-after/#comments dette er kun et eksempel. Men det kunne være fedt hvis det kunne blive sådan her.
og at den så gemmer sig igen, at man kan trykke "22 kommentarer" også kommer alle kommentarerne frem.

Jeg er lidt i tvivl om hvordan jeg skal lave en ny tabel med id, kommentar og dato. Kan du forklare dette?
Avatar billede madeindk Nybegynder
04. september 2006 - 21:27 #8
Ok, det ser også pænt cool ud. Du skal åbne din acccess database højreklikke og klikke ny tabel, kald den hvad du vil - 'kommentarer' er måske en meget god ide ;-)

Du kan evt. bruge designvisningen - den er god, og nem at bruge. Men du skal lave nogle felter, det er ikke så svært. Du skal starte med et felt der hedder ID, uden at gøre noget andet ved det - til sidst kommer den nemlig op og spørg om du vil lave det til auto nummerering. Lav derefter felter med navn, mail og kommentar - og evt. dato.

Jeg kan også lave det til dig, hvis du ligger databasen så jeg kan downloade den? Så kan jeg skrive koden samtidig til dig ;-)
Avatar billede kelvin Nybegynder
04. september 2006 - 22:38 #9
Hej!

Jeg har lavet en Tabel der hedder "Comments" med id,kommentar,dato,email,linkid,navn.

Hvad så nu?

Kelvin
Avatar billede madeindk Nybegynder
05. september 2006 - 08:50 #10
Kan du selv lave form med felterne og det? Altså text felterne :-)
Avatar billede kelvin Nybegynder
27. november 2010 - 23:58 #11
kan en af jer skrive et svar, så jeg kan give nogle point? (har ikke brugt siden i 4 år nu.