Avatar billede tullemor Nybegynder
05. september 2006 - 19:02 Der er 1 kommentar og
1 løsning

InDesign/Illustrator: Plakat i tre dele - hvordan??

Jeg skal lave en plakat bestående af tre dele i bredden.

Den skal være 165 cm høj og delene skal være hhv. 97, 99 og 97 cm bredde.

Jeg skal lave den i enten InDesign eller Illustrator (CS 2-pakken)(- helst vil jeg bruge InDesign, da jeg kender dette program bedst).

Jeg vil meget gerne lave plakaterne, som én figur og opdele den efter den er færdig. Grunden til dette er, at det er tre plakater, som skal sidde "i forlængelse" af hinanden og overskriften skal gå over alle tre dele...

Hvordan gør jeg lettest dette?
Avatar billede doggy82 Praktikant
05. september 2006 - 20:13 #1
Start med at lave den i fuldt format i enten InDesign eller Illustrator.
Så gemmer/printer du som PDF.

Og så skal jeg lige høre hvorfor den ikke må være tre sider på 97,67 i bredden?
Det gør det lidt lettere.

Anyway, så opretter du et nyt InDesign-dokument og laver det 97,67x165 på tre sider.
Hvis de skal have 3 forskellige bredder må du oprette tre dokumenter.

Og så bruger du Place (ctrl+d) tre gange i i træk for at placere den pdf du lavede i starten.
Avatar billede grafik-anders Mester
07. september 2006 - 11:03 #2
For mig er det lettest i Illustrator.

Du sætter et dokument op i det ønskede format.

Når du skal printe åbner du printdialogen, vælger dit papirformat og derefter går ud ind under 'setup' og under punktet 'Tiling' vælger du 'Tile imageble areas'.

Du kan flytte printområdet med værktøjet 'page tool', som ligger sammen med 'hand tool' i din værktøjspalette.

Jeg håber du kan bruge det.