Avatar billede miboha Praktikant
05. september 2006 - 21:59 Der er 15 kommentarer og
3 løsninger

Black & White 2 Crasher

Jeg spiller Black & White 2 og er i fuld gang med det 7. land. Desværre er spillet begyndt at crashe ved at den går ud af spillet og jeg får den typiske windows fejlmeddelse. Der er ikke rigtig nogen samenhæng imellem de forskellige gange at spillet crasher. Det har ikke været et problem hidtil i spillet. Jeg har prøvet at gå tilbage og hente nogle ældre savegames i håb om at det var et savegame den var gal med, men det samme sker her. Jeg har installeret de to patches der er udkommet og ved ikke rigtigt hvad jeg elles kan gøre. Derfor ville jeg høre om der har forslag til hvordan jeg løser det?

Jeg har installeret nye skærmdrivere og skruet ned for grafikken, så det er ikke hardwaren der bliver for varm.
Avatar billede nicer Nybegynder
06. september 2006 - 12:07 #1
Hvis hardwaren blev for varm ville hele din computer genstarte...

Har du det uoriginalt eller originalt?
For hvis du har det uoriginalt, så ligger det for det meste i cracken...
Hvis du har det originalt og du ingen dårlig samvitighed har ved det spil, kan du kigge på deres forum og se om der er en som har samme problem og se om det er blevet løst på en måde...
Avatar billede miboha Praktikant
06. september 2006 - 14:07 #2
Jeg har det originale spil og altså ingen dårlig samvittighed. Jeg har allerede kigget på deres forum, men syntes ikke at der var noget der passede på mit problem.
Avatar billede nicer Nybegynder
06. september 2006 - 14:54 #3
Bruger du cd/dvd til at starte spillet med? eller bruger du crack? :)
Avatar billede miboha Praktikant
07. september 2006 - 00:23 #4
Jeg bruger DVD.
Avatar billede c-holst Novice
08. september 2006 - 11:27 #5
prøvet dette

af og reinstalleret spillet
windowsupdate
reinstalleret seneste direct x

lagt din xp cd i drevet og kørt denne kommando
sfc /scannow husk mellemrum før /
tjekker og retter vigtige systemfiler

tjekket om der er kommet smuds på din maskine, fx ved at lægge en hijackthis log i sikkerhedskategorien

tjekket om du kunne få et hint i windowsjoblisten. ctrl alt del og se om der fx er nogen programmer eller processer som æder

tænkt over, om du for nylig har installeret et eller andet
prøv fx at køre uden firewall og antivirus, men selv kun lige i et øjeblik:-)

så må vi se hvad  der kan findes på
Avatar billede ravencmp Novice
08. september 2006 - 11:31 #6
du siger den kommer med en "standard" windows fejl, hvad er den præcise ordlyd for denne fejl?

har du fornylig opgraderet dit skærmkort eller dets driver ?
Avatar billede ravencmp Novice
08. september 2006 - 11:36 #7
ved ikke om de ting der er noteret på denne homepage (på engelsk) kan bruges:
http://x6.no/art/11442.html
Avatar billede miboha Praktikant
09. september 2006 - 03:25 #8
Tak for at I gider at hjælp...

Jeg har haft reinstalleret spillet inkl. patches og jeg har reinstalleret direct x. Jeg har kørt ad-aware og anti-virus. Jeg har kørt diskoprydning og diskfragmentering. Desuden har jeg prøvet den scanning med xp-cd'en som der bliver foreslået.

Jeg ved ikke hvordan man lægger en hijackthis ind i sikkerhedsloggen, men jeg har tjekket om der skulle være nogle suspekte programmer som tager resourcer i baggrunden og det lader det ikke til.

Jeg har opgraderet mine skærmkortsdriver til mit grafikkort som er et 6600GT. Det hjalp ikke på problemet og den grafiske ydelse blev ikke bedre, tværtimod. Og det er på trods af at jeg har slået alt liret fra.

Jeg ville gerne skrive den direkte ordlyd af fejlbeskrivelsen, men jeg kan ikke rigtig finde den logfil nogle steder.

Den hjemmeside der henvises til fortæller om patch 1.2, som jeg har installeret.

Jeg tror ikke følgende har nogen relevans, men jeg nævner det alligevel hvis det evt. kan være en hjælp.
Inden problemet opstod anskaffede jeg mig en Samsung 940BW fladskærm. Jeg kan ikke forestille mig, at det er den der er problemet, for jeg brugte skærmen både da jeg spillede i 8 timer uden problemer den ene dag, og da spillet begyndte at gå ned dagen efter. Jeg har sat opløsningen ned så den svarer til den jeg kørte med på min gamle skærm, da 1440 x 900 var lige rigelig nok til at grafikkortet syntes det var sjovt. Nu kører jeg med en opløsning på 1024 x 768, 32bit farver.
Desuden har jeg fornyligt installeret Aschehougs Leksikon 2006, men mener heller ikke problemet ligger her, da programmet var installeret de to dage, som jeg omtalte før. Jeg har kigget i msconfig, for at se om Leksikonet starter et program op i baggrunden, men det virker ikke til at være tilfældet. Dette er de eneste ændringer som der har været af software og hardware.

Hvad gør jeg nu?
Avatar billede c-holst Novice
09. september 2006 - 09:47 #9
en mulighed kunne være, at hente en driver herfra www.nvida.com

genstarte din maksine i fejlsikret (f8 under boot)
afinstallere driveren via tilføj fjern programmer

genstarte og reinstallere driveren.
Avatar billede ravencmp Novice
09. september 2006 - 10:09 #10
rettelse: www.nvidia.com ikke nvida.com hehe :)
Avatar billede ravencmp Novice
09. september 2006 - 10:10 #11
hvad angår scanning af din maskine så prøv http://housecall.trendmicro.com

- den er gratis
- den bliver opdateret dagligt
- den fjerner ALT slags junk fra maskinen
- den installerer ikke selv noget junk
Avatar billede ravencmp Novice
09. september 2006 - 10:21 #12
Ok hvilket lydkort, skærmkort samt styresystem bruger du ?
Avatar billede miboha Praktikant
09. september 2006 - 16:49 #13
Så har jeg prøvet scanningen på http://housecall.trendmicro.com og selv om den fandt ganske lidt snavs, så har det ikke hjulpet på spillet at fjerne det.

Jeg er gået tilbage til min tidligere grafikdriver efter at have hørt at den driver jeg oprindelig kørte med (66.93) var bedre til mit grafikkort, hvis jeg skulle spille Black & White 2, end de drivere der senere er kommet. Ydelsen er ganske rigtigt også blevet bedre, men spillet crasher stadig.

Mit skærmkort er et Geforce 6600GT.
Mit lydkort er et onboard lydkort på mit bundkort, som er et Asrock 939Dual-SATA2.
Jeg kører med win xp med sp2.
Avatar billede ravencmp Novice
09. september 2006 - 22:53 #14
http://www.planetblackandwhite.com/blackandwhite/techsupport/faq.shtml
http://www.forumplanet.com/planetblackandwhite/forum.asp?fid=1678
http://www.planetblackandwhite.com/blackandwhite/techsupport/techindex.shtml

I det hele taget Planet Black and White ser ud til at have en lang række andre folk der har samme problem som dig, men prøv nu at se hvad de skriver og se om ikke noget af det kan hjælpe dig
Avatar billede miboha Praktikant
10. september 2006 - 17:26 #15
Jeg har tidligere kigget på de hjemmesider, men finder ikke nogen som har et problem der helt ligner mit.

Jeg har prøvet at installere spillet på en bærbar computer og så overføre de savegames jeg sidder og bruger og ganske som på min stationære computer, så crasher spillet også på den bærbare. Dermed konkludere jeg, at problemet må stamme fra selve spillet.
Avatar billede c-holst Novice
10. september 2006 - 20:28 #16
eller fra dit savegame. i hvertfald har jeg ikke lige der stor bud på hånden længere med det mønster du der beskriver. Nu ved jeg jo ikke lige hvor mange timer der er spildt, men hvad hvis du starter på en helt frisk...

Du kunne jo også prøve at vente en rum tid og se, om der kommer en patch mere. ved ikke lige hvor gammelt spillet er, men nogle spil har jo mange fejl, som rettes hyppigt

hvis du synes jeg skal have point for min insats lægger jeg her et svar, som du kan bruge til hvad du vil. Dog foretrækker jeg at dele med de andre i tråden

måske kunne du finde et andet savegame, og så arbejde videre derfra
Avatar billede miboha Praktikant
11. september 2006 - 19:55 #17
Jeg har tidligere prøvet at tage et savegame fra starten af Land 7, men det var der ikke nogen succes ved. Nu må jeg prøve med et fra Land 6, men jeg tvivler nu på at det virker.

Jeg takker for jeres hjælp. Jeg har fordelt de 200 point imellem jer.
Avatar billede c-holst Novice
11. september 2006 - 20:06 #18
måske et fra nettet