Avatar billede frkolsen Nybegynder
08. september 2006 - 11:10 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Google addwords - anbefalelsesværdigt?

Hvordan kan man vide om addwords er noget for en?
- Hvis der er mange der har samme addword, er de vel knap så meget værd som hvis man er alene om det?
- Derfor: findes der værktøjer der kan fortælle om hvilke addword der er værd at satse på og hvilke det kan være ligemeget at investere i?
- Eller er det sådan  at nogle er billigere end andre?
- Eller er der andre metoder til at vurdere om det er vejen frem eller om man skal tænke i andre baner?
Een ting er sikkert: PR kontoen er ikke ved at flyde over.
Avatar billede bufferzone Praktikant
08. september 2006 - 11:57 #1
Adwords kan sagtens være en god forretning og en god ide, du får meget hvad du betaler for, google leverer den mængde kvalificeret trafik du har råd til og du står selv for at konverterer denne trafik til salg.

Der er flere elementer du skal overveje for at have stor succes med adwords. Dels er der konkurrencen og dermed prisen på det enkelte adword og dermed igen hvor meget du skal betale for trafik. Din egen avance pr salg er også vigtig for hvor meget du bør betale for tingene.

Jeg vil anbefale følgende to muligheder:

Hvis du har tid, så lav selv din adword kampange og forsøg dig frem, læs på nettet om hvordan man gør, sæt lidt penge af og se om du med lidt justeringer kan få det til at løbe rundt på relativ kort sigt. Herefter vil du opdage at du bliver bedre og bedre til det, for optimeret både dine kampanger og dit web site, som din konverteringsrate stiger støt.

Andel løsning er at du køber dig til hjælp, der er flere forskellige SEO firmaer der er gode til Adwords og kan hjælpe dig igang hurtigt. Denne løsning er dyr på kort sigt, tilgengæld opnår du hurtigere resultater og slipper for at spilde penge på muslykkedes forsøg og kanpanger.
Avatar billede frkolsen Nybegynder
08. september 2006 - 12:19 #2
Det tyder på at "nogle er billigere end andre" afhængig af hvor meget der er investeret i et ord? Og at man må prøve sig frem for at finde ud af hvor meget man skal investere for at få et tilfredsstillende resultat?
Avatar billede bufferzone Praktikant
08. september 2006 - 12:47 #3
Det er sådan at jo mere konkurrence der er om et ord, jo mere ordet giver af trafik, jo bedre et ord er , jo dyre er et klik også. Det handler om at finde balancen mellem hvad man betaler for trafikken og hvad den giver tilbage. Dette er ofte ikke en eksagt videnskab, men et spørgsmål om held og erfaring. Erfaringen kan man kun få ved at arbejde med tingene eller den kan købes, hvilket er dyrt
Avatar billede frkolsen Nybegynder
08. september 2006 - 12:59 #4
Super svar (begge). Tak skal du have!