Avatar billede upsmann Nybegynder
09. september 2006 - 13:33 Der er 6 kommentarer

Adobe Arcobat 7.0 på Terminal server. (Virker ikke!)

Hej,

Jeg håber lidt på her er nogle som har mulighed for at hjælpe lidt med et stort problem jeg har! - jeg har prøvet at beskrive det hele nedenstående:

System beskrivelse:

Servere:
Windows2003 SBS Standard server – AD server/Exchange Server.
Windows2003 Standard server – Terminalserver.

Klienter:
WinXP Pro, incl. alle servicepack.
Logger på via WinXP Remote Desktop

Installations Beskrivelse:
Adobe Arcobat 7,0 er installeret lokalt som administrator på Terminalserveren. Via, ”tilføj Fjern programmer”.

Problem beskrivelse:
Når en Klient logger på og vil benytte muligheden for at se en PDF fil kommer der en fejl nogle sekunder inde i programmet når det er åbnet og viser PDF filens indhold.

Fejlen siger:
"An error has been detected with a required application library and the product cannont continue. Please reinstall the application."

Jeg har flere gange prøvet at geninstallere programmet, ligeledes I egen “mappe” på c-drev: c:/adobe7 (hvor det ligger nu)

Jeg har prøvet at læse lidt på følgende ting der kommer frem når jeg søger efter fejlen på google.dk : http://www.google.dk/search?hl=da&rls=GGLG%2CGGLG%3A2006-09%2CGGLG%3Ada&q=An+error+has+been+detected+with+a +required+application+library&meta=

Det tyder på det er noget rettigheder der er problemer med, ikke så meget ”mappen det ligger i” – da jeg har prøvet at give fuld rettigheder m.m. – men måske mere i regedit eller i windows system mapperne.

Har ligeledes prøvet at give en bruger administrator rettigheder, men gav heller ikke bedere resultalt - men når jeg logger på med administrator på Terminal serveren, så fungere det!!

Men syndes ikke rigtigt jeg kan komme videre og finde en løsning, så håber der er nogle der kan hjælpe mig her! – der må da være andre med samme problem, eller løsning på samme.
Avatar billede leif Seniormester
09. september 2006 - 16:24 #1
Avatar billede upsmann Nybegynder
09. september 2006 - 21:46 #2
Yep, har været en del af deres "mølle" igennem.. for der er meget.. har ligeledes gransket deres forum hvor andre beskriver samme problem. Men syndes stadig ikke at kunne finde "løsningen" til problemet.

Men referere du til noget bestemt omkring "læse stof" ? - mener jo ikke meget der er ved deres Adobe guide til WTS m.m. (kan self. også være der er noget jeg ikke fatter! :)
Avatar billede leif Seniormester
09. september 2006 - 22:28 #3
Hvis du kiggede på linket ville de se et PDF dokument vedr. TS.

Direkte link: http://partners.adobe.com/public/developer/en/acrobat/WTS.pdf

Der står en vejledning som faktisk helst skal bruges i forbindelse med alle programmer du installerer samt der er nogen kendte Issues.
Avatar billede leif Seniormester
09. september 2006 - 22:29 #4
Fx: Issue #1101277: If Enable Advanced Printing Features is checked On in the Adobe PDF Printer, printing to the Adobe PDF Printer will fail. Please uncheck this option under Adobe PDF Printer > Properties > Advanced tab > Enable Advanced Printing Features.
Avatar billede upsmann Nybegynder
10. september 2006 - 01:11 #5
Jeg har prøvet at lure de sider + alle mulige andre, men de ting de beskriver er som sådan ikke mit problem, problemet er at det "går ned" når man åbner det.. så går der et par sec. så skriver det den fejl som tidligere nævnt. og kan se i deres forum der er mange andre der har oplevet det.. men der stå som sådan ikke "nogen hjælp" til hvordan det kan løses :/
Avatar billede engelbrekt Nybegynder
23. september 2006 - 22:18 #6
Har oplevet noget lignende bare med version 6.0. Løsningen der var at en administrator skulle være logget ind lokalt på terminal serveren, for at det skulle virke i en terminal server session. Ved ikke om det hjælper noget.