Avatar billede golden-dream Nybegynder
09. september 2006 - 21:02 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

program til konvertering af swf til gif

Hej,

Er der nogle som kan hjælpe med at finde et program som kan konvertere en swf fil til en gif fil ? har google og fundet nogle programmer, men ikke rigtig fået dem til at virke, så hvis i evt. selv har brugt programmerne vil det være en fordel...
Avatar billede bufferzone Praktikant
09. september 2006 - 21:16 #1
Det behøver du faktisk ikke et program til. Du kan gøre følgende:

Når SWF filen vises på skærmen taster du Alt Gr + PrtScn'
Herefter åbner du et billedbehandlingsprogram, f.eks. paint eller photoshop.
Tast Ctrl + V (for sæt ind) der vil nu blive indsat et snapshot af din swf og du kan behandle og beskære den og gemme som gif. (Husker ikke om paint kan gemme som gif, men photoshop kan i hvert tilfælde
Avatar billede gurly Praktikant
10. september 2006 - 12:29 #2
ja nu er det jo ikke mig der har spurgt her, men jeg kan ikke få det til at virke det bufferzone skriver, i paint kan jeg i "rediger" og "sætind" se at der er intet at sætte ind ?  og jeg vil mene det er de rigtige alt gr og prtscn jeg har trykket på
Avatar billede golden-dream Nybegynder
10. september 2006 - 14:37 #3
har også prøvet med ovenstående men kan heller ikke få det til at virke, det som sker er at man få taget et almindeligt screenshot af swf billedet hvor man derefter kan sætte det ind i paint, men får ikke noget "flash" med i GIF billedet...
Avatar billede gurly Praktikant
10. september 2006 - 15:11 #4
jeg får slet intet screenshot taget ?
Avatar billede bufferzone Praktikant
10. september 2006 - 15:16 #5
Alt Gr + PrtScn skal give et screenshot af det aktive vindue, sørg for at det vindue hvor swf'en køre er aktivt
10. september 2006 - 17:42 #6
Ka' vi få et LINK til hjemmesiden med ønskede swf fil ?
Avatar billede golden-dream Nybegynder
11. september 2006 - 17:14 #7
ja selvfølgelig, swf filen ligger her-> www.alarmbasen.dk/Movie.swf og html filen er her -> http://www.alarmbasen.dk/Movie.html <--- det er denne størrelse jeg skal bruge gif filen i ...
11. september 2006 - 22:01 #8
... såååå det drejer sig altså ikke om et "frosset" billed (som PrtScn trixet jo gør) ...

Det tror jeg ikke ka' lade sig gøre ret let...

Jeg er tihvertifald spændt på om nogen finder på noget brugbart...
Avatar billede gurly Praktikant
11. september 2006 - 23:02 #9
det er lige lykkedes mig at lave filen mowie.swf  om til en gifanimnation eller såmen også næsten 100 enkelt gif billeder, skal lige have skrævet en vejledning
Avatar billede gurly Praktikant
11. september 2006 - 23:20 #10
jeg går ud fra du har filen mowie.swf på din pc ja ?
så skal du bruge programmet Macromedia flash8 profesionel, du kan hente en 30 dages prøveversion her
http://www.adobe.com/products/flash/flashpro/
når du har instaleret så åben programmet og vælg at du vil kreere et nyt flash dokument. så går du i filer og impoter  / impoter til stage,og vælge mowie.swf
så skulle du kunne se mowie.swf inde i dokumentet, men swf´en er meget bred så du skal rette dokumentstørrelsen, klik øverst oppe på "window" og væl "properties" vis "properties,  du skulle nu have værktøjslinien "properties nederst i vinduet, klik inde på dokumentet sådan at du i properties kan se størrelsen på dokumentet, ret størrelsen så den passer til samme størrelse som mowie.swf, do kan klikke på mowie også for at se hvad størrelse den´ har.
når du har fået dokumentstørrelsen til at passe med størrelsen af mowie så skal du gå op i filer og vælge "expoter" og "expoter mowie"  og i exportvinduet så nederst vælge filtype du vil gemme som, vælg animatet gif for at gemme den som gif animation, eller vælg gif sequince for at gemme den son over 80 billeder

(bæmærk at du skal IKKE åbne flash og vælge åben mowie.sfw så åbner den bare i playeren, altså åbne nyt dokument og importer den)

(du skal heller ikke gå i filer og gem, den skal exporteres når den skal gemmes)
Avatar billede gurly Praktikant
11. september 2006 - 23:21 #11
mowie > movie
Avatar billede gurly Praktikant
11. september 2006 - 23:26 #12
brug eventuelt også funktionen oppe for oven "control" og test muvie til at se om du har fået dokumentstørrelse og movie til at passe sammen , inden du expportere den til gif
Avatar billede gurly Praktikant
11. september 2006 - 23:40 #13
dr1 > det var faktisk ret let,  selv om jeg i første omgang tænkte på screenrecorderprogram der kunne lave den til eksempelvis wmv wller avi, og så et program der kan lave videofiler  til gifanimation.    men flash8 var noget lettere og bedre kvalitet
Avatar billede golden-dream Nybegynder
12. september 2006 - 01:06 #14
hej gurly-> har forsøgt med ovenstående, det meste lykkes men når jeg eksporter gif billedet "står" billedet stille, der er ingen bevægelse/ændringer i billedet.. Hvordan kan det være?
Kan du evt. få sendt det her gif billede du har lavet ?
Avatar billede gurly Praktikant
12. september 2006 - 05:50 #15
det er da selve filen movie.swf  du har importeret ikke ?
så har du jo gjort noget galt, exporterede du som  export  / exporter video  og valgte du at gemme i formatet animeret gif ? det skal jo ikke være et billede men en animation !!!!!  når jeg kan så burde du jo også kunne  *gnæg* du har da programmet 30 dage  !!!!!! jo jeg kan da sende det til dig, har du en adresse og sende til ? ? ?
men nu gjorde jeg jo ikke vildt meget ud af at tilpasse størrelsen af dokumentet til storrelsen af movie så jeg kan ikke garantere for det har de helt rigtige properationer  c",)

ps ikke alle billedprogrammer kan vise gifanimationer, nogle ældre programmer viser dem bare som et billede
Avatar billede gurly Praktikant
12. september 2006 - 05:55 #16
men for din ejen æres skyld, så burde du lige prøve et par gange til inden du smider en adresse jeg kan sende til
Avatar billede gurly Praktikant
12. september 2006 - 05:57 #17
og så er det lo ikke et gif billede jeg har lavet men gif animation    (movie.gif)
Avatar billede gurly Praktikant
12. september 2006 - 06:03 #18
jeg har sendt det til adressen du har stående inde på hoved alarm siden
Avatar billede golden-dream Nybegynder
12. september 2006 - 11:10 #19
tak for hjælpen, nu hvor du skriver at det ikke er alle programmer som kan vise gif filer i animation prøvede jeg at åbne det via IE browseren, det kører som det skal.. Kvalitetet af billedet er ikke helt så godt som en swf billed, men kan nok ikke gøres bedre?
Avatar billede gurly Praktikant
12. september 2006 - 13:33 #20
virkede den du havde lavet selv også så ?
nej gif er ikke ligefrem fotografisk kvalitet, det kan ikke blive bedre som gif