Avatar billede d4rkd3vil Nybegynder
10. september 2006 - 18:51 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Floppy drev som siger alle diske ikke er formatereret

Hej!

Når man sætter en diskette i, og går ind på A drevet, siger den at disken ikke er formatereret, og om man vil formatere den nu. - Det gør den med alle diske. Har også prøvet at sige ja med en eller anden ligegyldig disk.

Der er simpelthen ikke liv i nogen som helst disketter. Drevet fungere fint, og lyser når det "læser", og det hele. Men den siger alle diske IKKE er formatereret.

Flere floppy'ere jeg har tjekket, fnugere i andre maskiner, bare ikke min. Nogle der kender fejlen? :o

Har prøvet at søge på Google, men uden held..

Stikket vender rigtigt ifgl. bundkort manual, samt i floppy drevet. - Drevet begynder at lyse konstant, hvis jeg vender det om fra hvordan det sidder nu....

Håber nogle kan hjælpe,

På forhånd tak

d4rkd3vil
10. september 2006 - 19:05 #1
Hvad er en Diskette ? - det er da noget man brugte i 80'erne ? tihi...

Diskettedrevet sygt/defekt ...
Avatar billede off-line Nybegynder
10. september 2006 - 19:24 #2
Prøv, i denne computer, at højreklikke på floppydrevet, gå ind under egenskaber,
funktioner og lad windows undersøge drevet.
Avatar billede off-line Nybegynder
10. september 2006 - 19:25 #3
Ps. Husk at sætte flueben i de to felter.
Avatar billede d4rkd3vil Nybegynder
10. september 2006 - 19:32 #4
dr1 > Det er nu sådan en min bank nøgle ligger på....

asveg > Det gav intet resultat. :o

...og nu har jeg pludselig både et A: drev, og et B: drev :S hvor min spand lytter på B drevet til mit floppy dims ;|
Avatar billede johnstigers Seniormester
10. september 2006 - 19:34 #5
DR1 - en diskette er noget man har i de pc´ere man selv bygger ;)

d4rkd3vil> tjek lige at kablerne til drevet sidder ordentligt på plads - giv dem et lile tryk for at være sikker - både på bundkort og på selve drevet.
Avatar billede off-line Nybegynder
10. september 2006 - 19:44 #6
Hvis intet af ovenstående hjælper, så prøv, at lade din bios finde drevet.
Avatar billede off-line Nybegynder
10. september 2006 - 19:45 #7
I bios kan du også slå det B drev fra.
Avatar billede d4rkd3vil Nybegynder
10. september 2006 - 20:01 #8
john > Alle kabler sidder ordentligt.

Virker dog stadig ikke...

Men nu har jeg kun et drev - som hedder B, som mit floppy lytter på.... - Hvordan ændre jeg bogstavet? :S
Avatar billede off-line Nybegynder
10. september 2006 - 20:13 #9
I diskhåndtering.
Avatar billede d4rkd3vil Nybegynder
10. september 2006 - 20:18 #10
Sårn... Men uanset hvad jeg har gjort indtil nu - virker det hat :S

Nogle der har andre ideer? :S
Avatar billede off-line Nybegynder
10. september 2006 - 20:33 #11
Har du været i bios?
Avatar billede d4rkd3vil Nybegynder
10. september 2006 - 23:16 #12
Har været der og aktivereret og deaktivereret drevet mange gange, osv...

Når jeg sætter første boot prioritet til removable, og har en diskette i, så melder den fejl - efter hvad jeg kan se - lader det til kun at være et problem inde i Windows. Nu har jeg dog ingen boot diskette, så jeg kan starte op på - for at teste om den kan boote på floppy'er. Men for mig ser det ud til at det kun er i Windows at der er problemer.
10. september 2006 - 23:33 #13
For at dele problemet på midten - HARDWARE eller SOFTWARE:
Hent en BOOTABLE Diskette ved http://www.bootdisk.com/bootdisk.htm og se om din PC i det hele taget KAN boote ved disketedrevet alene...
Avatar billede d4rkd3vil Nybegynder
10. september 2006 - 23:51 #14
Disk error on track 0, head 0
Address mark not found

Når jeg prøver at lave en boot disk, tog bare den der hed xpquick.exe... Og har ikke lige andre PC'ere lige pt., som jeg kan lave en floppy på. :S
Avatar billede d4rkd3vil Nybegynder
11. september 2006 - 00:19 #15
I kommandopromten får jeg følgende besked;

C:\>format a: /fs:fat /q /f:1.44 /x
Indsæt en ny diskette i drev A:
og tryk på ENTER, når du er klar...
Filsystemtypen er RAW.
Den nye filssytemtype er FAT.
Ekspressformatere 1.44 MB
Ugyldigt medium eller spor nul er defekt. Disken kan ikke bruges.
C:\>
11. september 2006 - 01:24 #16
Diskettedrevet sygt/defekt ... !!!
Avatar billede d4rkd3vil Nybegynder
13. september 2006 - 20:25 #17
Prøvede med et andet floppy drev, som kunne læse min diskette jeg skulle bruge...

Det må siges at være floppy drevet, som du skrev - dr1 :-)

Læg svar :)
14. september 2006 - 16:11 #18
Ping...

(Det var et [svar]...)