Avatar billede tjassi Novice
10. september 2006 - 20:28 Der er 41 kommentarer og
1 løsning

Dele min harddisk..

Jeg har en harddisk på 160GB som jeg gerne vil have delt op. I forvejen har jeg en harddisk i som er delt, men tror nok at jeg fik en udefra til at hjælpe mig dengang.. Jeg har Windows XP i som styresystem og jeg har programmet partition magic, men kan ikke finde ud af at bruge det..
Avatar billede johnstigers Seniormester
10. september 2006 - 20:32 #1
start - programmer - PowerQuest PartitionMagic 8.0 - PartitionMagic 8.0 Documentation - klik på PartitionMagic 8.0 User Guide

Der står alt du skal vide.
Avatar billede tjassi Novice
10. september 2006 - 20:35 #2
Når jeg er gået ind i PowerQuest PartitionMagic 8.0 via programmer er der ikke andet end programmet..
10. september 2006 - 20:53 #3
Hvorfor gå over åen efter vand ?

Jeg ka' forstå af den 160Gb HD er TOM på nuværende tidspunkt;
[Start][Indstil...][Kontrolpanel][Administration][ComputterAdmin...] - Diskhåndtering - find din HD i listen - HøjreMusseTast der på - følg guiden ...
Avatar billede tjassi Novice
10. september 2006 - 21:23 #4
Ja, den er tom..
Kan ikke se hvad jeg skulle klikke på efter jeg har højreklikket.. Der er ikke noget der kommer ind på noget med delning..
Avatar billede Slettet bruger
10. september 2006 - 21:40 #5
Den disk du vil dele, er den tom eller er der en installation på den????
Avatar billede Slettet bruger
10. september 2006 - 21:57 #6
"Ja, den er tom.."  Højreklik på det tomme felt - opret partition - vælg størrelse på partition (primær) formater - osv
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
10. september 2006 - 22:11 #7
Husk at vælge NTFS partition, og ikke FAT32!!!
Avatar billede tjassi Novice
10. september 2006 - 22:19 #8
helgec - Hvilket program er det jeg skal højreklikke i? Partition Magic eller Diskhåndtering?
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
10. september 2006 - 22:29 #9
I princippet i begge. Jeg kan nemt guide dig gennem PQMagic, hvis john_stigers ikke er til stede. Giver dog dr1 i at det er ligeså nemt i diskhåndteringen. PQMagic giver dog mulighed for at ændre clusterstørrelse. Det mener jeg ikke diskhåndtering gør.
Avatar billede off-line Nybegynder
10. september 2006 - 22:55 #10
Diskhåndtering kan det hele, med en tom HD. Du sletter bare den partition som er
der i forvejen (hvis der er en) og så kan du oprette alle de partitioner du vil,
og i den størrelse du ønsker.
14. september 2006 - 16:10 #11
<chazzi>: Feedback ?
Avatar billede tjassi Novice
16. september 2006 - 12:28 #12
Undskyld at jeg ikke har svaret, har ikke haft så meget tid til at sidde ved PC'en.

Men når jeg går ind i Diskhåndtering og højreklikker på min HD, står der ikke "opret partition" nogen steder.
Avatar billede Slettet bruger
16. september 2006 - 12:36 #13
Står der heller ikke slet partition ??
Avatar billede tjassi Novice
16. september 2006 - 21:09 #14
Nej, det gør der ikke.
Avatar billede Slettet bruger
16. september 2006 - 21:27 #15
Det lyder sgu ejendommeligt - hvilket filsystem står der?
Avatar billede tjassi Novice
17. september 2006 - 16:21 #16
helgec - hvor kan man se det?
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
17. september 2006 - 18:18 #17
Marker eksempelvis "Disk 0". Alle info står i øverste vindue. <Filsystem> kan være Fat, Fat32, NTFS o.s.v.
Avatar billede tjassi Novice
19. september 2006 - 16:41 #18
Der står NTFS.
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
19. september 2006 - 17:22 #19
På disk 1? Hvor mange diske har du?
Avatar billede tjassi Novice
19. september 2006 - 21:03 #20
Jeg har to.. og det den hvor styresystemet ikke ligger på.
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
19. september 2006 - 21:53 #21
Jamen så er disken jo heller ikke tom!
Avatar billede tjassi Novice
19. september 2006 - 22:03 #22
Jo, den er? Der er overhovedet ikke noget på den..
Avatar billede lundorff-net Nybegynder
19. september 2006 - 22:21 #23
Er det en ny disk??
Avatar billede johnstigers Seniormester
19. september 2006 - 22:25 #24
Start Partition magic (også kaldet PM) - højreklik på drevet du vil dele - vælg resize/move (hvis ikke du får muligheden for at vælge resize/move, skal du i PM vinduet vælge General - preferences og tjekke at der IKKE er vinge i boksen "Set as Read-Only for Partition Magic" - er der vinge, fjerner du den) - nu kan du, ved at placere musemarkøren over enden af partitionen trække den til den ønskede størrelse.
Se http://rapidshare.de/files/33717399/pm1.JPG.html - her trækker du - markeret med grøn cirkel
http://rapidshare.de/files/33717494/pm2.JPG.html - her har jeg trækket den til ønskede størrelse.
Højreklik nu på det tomme grå felt, og vælg create.. - her vælger du drevbogstav, filformat m.m.
Til sidst klikker du apply, og svarer yes til at "apply changes now"
Avatar billede johnstigers Seniormester
19. september 2006 - 22:25 #25
P.s. - klik på free for at se screenshots
Avatar billede tjassi Novice
24. september 2006 - 13:24 #26
Selvom at jeg ikke har flueben i "Set as Read-Only for Partition Magic" kan jeg stadig ikke vælge "resize/move"
Avatar billede tjassi Novice
25. september 2006 - 10:48 #27
Og den er ikke ny, har haft den i brug.
Avatar billede tjassi Novice
06. oktober 2006 - 10:03 #28
Ingen der kan hjælpe?
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
14. oktober 2006 - 10:49 #29
Det er svært når vi ikke kan se hvad der sker. Og de oplysninger du kommer med er selvmodsigende.
29. oktober 2006 - 23:45 #30
<chazzi>: Feedback ?
Avatar billede tjassi Novice
30. oktober 2006 - 09:13 #31
Jeg tager lige et screenshot af mit PM og Diskhåndtering når jeg kommer hjem.
Avatar billede johnstigers Seniormester
30. oktober 2006 - 20:18 #32
ok
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
22. november 2006 - 11:01 #33
chazzi: Er du kommet hjem???
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
01. juli 2007 - 14:39 #34
Respons!
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
18. august 2007 - 10:38 #35
chazzi: Hvad med at følge lidt op på denne tråd?
Avatar billede johnstigers Seniormester
18. august 2007 - 13:34 #36
Fra reglerne:
"Det er god kutyme, at man som spørger reagerer på de henvendelser, der eventuelt måtte komme i det oprettede spørgsmål."
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
25. september 2007 - 08:56 #37
Han har åbenbart lang vej hjem fra arbejde. Det må give gode kørepenge ;-)
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
11. november 2007 - 14:08 #38
Chazzi - Respons!
Avatar billede tjassi Novice
16. september 2011 - 11:53 #39
Jeg undskylder meget at jeg aldrig fik givet en tilbage melding på mit problem. Skal ikke ske igen.
Avatar billede johnstigers Seniormester
16. september 2011 - 13:00 #40
Det er ok du tager point selv, hvis du lige skriver hvad løsningen var :)
Avatar billede tjassi Novice
16. september 2011 - 13:17 #41
Da det er 4 år siden, må jeg indrømme at jeg ikke en gang kan huske at jeg har haft det her problem. Men jeg vil gætte på, at jeg droppede idéen om at parterer harddisken.
Avatar billede johnstigers Seniormester
16. september 2011 - 13:22 #42
ok :)

Havde ikke set spørgsmålet var så gammelt ;)