Avatar billede leeche Nybegynder
13. september 2006 - 20:24 Der er 10 kommentarer og
3 løsninger

Fryser ved koldstart og problem med Norton

Hej Eksperter!
Min computer fryser hvis man går igang med at bruge den lige når den er startet. Venter man ca. 15-20 min. fungere den fint.

Ud over det har jeg problemer med mit Norton. Det er ikke muligt at have Auto-Protection kørende længere. Jeg har forsøgt at geninstallere den, men det fungere slet ikke. Den leder hele tiden efter "ccCommon" og den har jeg fundet på en cd, men det virker stadig ikke.

Min proceslinie er også underlig, jeg har bedt den om at skjule inaktive ikoner, men det lader til at det ikke virker. Der er noget der siger mig at dette har en sammenhæng med Norton.

Er der nogen der kan hjælpe mig med dette?
Avatar billede cheshire Nybegynder
13. september 2006 - 21:00 #1
hej.
har du prøvet og afinstallere norton. det var nok det første jeg ville gøre og så se hvad der så sker og så ville jeg nok tage en nyinstallation på windows det er nok det jeg ville gøre. selvfølgelig hvis du installere win igen kan det jo ikke svare sig og lege med norton.
Avatar billede leeche Nybegynder
13. september 2006 - 21:22 #2
jeg har afinstalleret norton og installeret det igen, men det virker ikke. Jeg vil helst undgå at genistallere windows.
Avatar billede coderdk Praktikant
13. september 2006 - 23:35 #3
Du har afinstalleret norton og installeret igen - Har du prøvet at starte op uden norton efter du har afinstalleret det? Hvilken norton er det? Der findes tools på nettet til at fjerne det afskyelige program...
Avatar billede vejmand Juniormester
14. september 2006 - 03:21 #4
Det er sikkert Norton der er skyld i du ikke kan bruge den lige efter start.

Prøv evt at afinstallere Norton helt, her er link til de værktøjer coderdk omtaler:
http://service1.symantec.com/Support/tsgeninfo.nsf/docid/2005033108162039
http://service1.symantec.com/SUPPORT/INTER/tsgeninfointl.nsf/01ae6bfe9ea2884588256d0a004be5b1/89b453a95ecbfe8180256fe00051a497?OpenDocument
Avatar billede coderdk Praktikant
14. september 2006 - 09:17 #5
Bare lige FYI, lidt skræmmehistorier - Bemærk denne søgning kun viser lidt: http://google.com/search?q=%22symantec+sucks%22
Avatar billede leeche Nybegynder
14. september 2006 - 16:29 #6
Så har jeg afinstalleret Norton. Jeg ved endnu ikke om den fryser ved koldstart, men det vil tiden vise. Det ladder til at det hele virker nu. Så må jeg se om jeg kan finde et andet anti virus program og firewall.
Avatar billede cheshire Nybegynder
14. september 2006 - 18:00 #7
hej igen.
angående andre anti virus og firewall programmer så mener jeg at AVG antivirus eller bullgaurd antivirus og Zonealarm som firewall er et kig værd
Avatar billede coderdk Praktikant
14. september 2006 - 19:33 #8
Jeg erstattede min Norton for lang tid siden med AVG Free og Sygate Personal Firewall (den findes ikke mere, men du kan finde den til download nogle steder).
Avatar billede leeche Nybegynder
15. september 2006 - 07:34 #9
Jeg har startet min computer her til morgen og den VIRKER! så jeg vil gerne se nogle svar så jeg kan give point! Tak for hjælpen!
Avatar billede blanken Praktikant
15. september 2006 - 09:07 #10
Jeg har haft nøjagtigt samme problem. Det var også Norton der lavede problemer. Nu har jeg fået ny pc og har investeret i Kaspersky, hvilket jeg aldrig har fortrudt. Jeg har kørt med Kaspersky siden marts og endnu ikke set skyggen af problemer. Det er selvfølgelig en dyr løsning, men jeg tror at i længden har jeg sparet på alle mine irritiationer over at pc ikke virker. Ville bare lige give min erfaring videre.

Må jeg reklamere lidt for spywarefri.dk De er utrolig søde og hjælpsomme. På deres side finder du også gratisprogrammer og de skriver/fortæller om deres erfaringer af programmerne.
Avatar billede coderdk Praktikant
15. september 2006 - 09:12 #11
Symantec Sucks! ;-D
Avatar billede vejmand Juniormester
15. september 2006 - 09:15 #12
Velbekomme.  :-)
Avatar billede cheshire Nybegynder
15. september 2006 - 23:06 #13
jamen så fik vi vel endnu en af norton brugerne omvendt og kan så håbe på at det holder ved i meget lang tid. held og lykke med dine nye valg af firewall og antivirus

hilsen cheshire